Ford și-a asigurat necesarul de baterii pentru a vinde două milioane de vehicule electrice până în 2026

Autor: Mihai Morcovescu 22 iul. 2022 Știri auto
Ford și-a asigurat necesarul de baterii pentru a vinde două milioane de vehicule electrice până în 2026

Producătorul american de automobile Ford anunță mai multe parteneriate cu producătorii de baterii și cu companiile din minerit. Compania de peste Ocean spune că și-a asigurat necesarul de baterii pentru a vinde 600.000 de vehicule electrice până la final de 2023 și peste două milioane până în 2026.

În Europa, fabrica din Köln va suferi modificări importante pentru a putea produce vehicule electrice. Aceasta include construirea unei noi clădiri cu o suprafață de 2.500 de metri pătrați. Primul model cu emisii zero pentru pasageri este așteptat să iasă de pe linia de producție din Köln în 2023. Al doilea EV ar trebui să fie construit începând cu jumătatea anului 2024.

Mai mult, unitățile de producție actuale vor fi upgradate cu noi soluții de eficiență energetică. Acestea vor reduce emisiile cu peste 2.000 de tone de CO2 și vor economisi mai mult de 2.600 MWh de energie electrică pe an.

Ford va produce doar „electrice” în Europa până în 2035

Ford a detaliat planurile globale pentru portofoliul de mașini, care sprijină aceste obiective de producție ca parte a planului său „Ford+”. Se așteaptă ca rata de creștere anuală pentru vehiculele electrice să depășească 90% până în 2026. Asta ar însemna o dublare e estimărilor globale din industrie.

Noua gamă de vehicule electrice Ford a generat entuziasm și cerere uriașă, iar acum implementăm sistemul industrial pentru a ne extinde rapid”, a declarat Jim Farley, președinte și CEO Ford și președinte „Ford Model e”.

„Echipa noastră Model e s-a mișcat cu viteză, concentrare și creativitate pentru a asigura necesarul de acumulatori și materiile prime de care avem nevoie pentru a livra vehicule electrice inovatoare către milioane de clienți”, a mai precizat oficialul american.

Compania va investi peste 50 de miliarde de dolari în producția de modelele cu emisii zero până în 2026. Americanii vizează marjele EBIT ajustate ale companiei de 10% și 8% marje EBIT pentru vehiculele electrice până în 2026.

Ford și-a propus ca mai mult de jumătate din producția globală până în 2030 să fie de vehicule electrice. În plus, Ford urmează planul de a comercializa doar mașini cu zero emisii în Europa până în 2035. De asemenea, compania dorește să obțină o amprentă neutră de carbon la nivel global până în 2050.

Ford și-a asigurat 70% din capacitatea de baterii necesară pentru a vinde peste două milioane de vehicule electrice până în 2026. Intenționează să producă acumulatori LFP la o rată de 40 GWh pe an în America de Nord în 2026. În plus, a semnat un acord nou cu CATL cu privire la cooperarea strategică pentru furnizarea globală de baterii și aprovizionare directă cu materii prime pentru acumulatori.

Ford Mustang Mach-E, model de volum

Ford intenționează să vândă 600.000 de vehicule electrice până la sfârșitul anului 2023, după cum urmează:

  • 270.000 de unități Mustang Mach-E pentru America de Nord, Europa și China;
  • 150.000 de unități F-150 Lightning pentru America de Nord;
  • 150.000 de unități E-Transit pentru America de Nord și Europa;
  • 30.000 de unități ale SUV-ului complet nou, produs la Köln a cărui rată de producție și vânzare va crește semnificativ în 2024.

Ford adaugă în portofoliul său bateriile litiu-ion-fosfat (LFP), alături de cele deja existente nichel-cobalt-mangan (NCM). Acest lucru creează și mai multă capacitate de producție pentru produsele cu cerere mare. De asemenea, oferă clienților mulți ani de funcționare cu pierderi minime de autonomie. De asemenea, reduce dependența de mineralele critice rare, cum ar fi nichelul și, la costurile curente, aduce o economie de 10 până la 15% la materiale față de bateriile NCM.

Sursa: Ford

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Ford


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide