Ford va opri producția celei de-a doua generații a supercarului GT la sfârșitul lui 2022

Autor: Mihai Morcovescu acum 5 luni Știri auto

Producătorul american de automobile Ford a anunțat că anul acesta vor fi construite ultimele 250 de exemplare din noua generație GT. Reprezentanții companiei spun că producția celei de-a doua iterații a legendarului supercar va fi oprită la sfârșitul lui 2022.

Inițial, producția actualei iterații trebuia să se încheie în 2020, la patru ani de la lansare. Dar, ca urmare a cererii foarte mari Ford a extins la acel moment producția supercarului cu încă 350 de exemplare.

Ford GT are motor V6 de 660 CP și 745 Nm de cuplu

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Oficialii de la Ford au prezentat noua generație GT la ediția din 2015 a Salonului Auto de la Detroit. La acel moment, oficialii americani anunțau că vor fi produse doar 1.000 de exemplare, rata de producție fiind de 250 de unități pe an.

În acest fel, producția GT la uzina din Multimatic (Canada) ar fi trebuit să se încheie în 2020. Cererea foarte mare i-a determinat, însă, pe reprezentanții Ford să extindă producția cu 350 de exemplare, până în 2022.

În acest moment mai sunt de asamblat până la finele anului curent 250 de unități Ford GT. O dată finală de producție nu a fost încă anunțată. Ceea ce se știe este faptul că mașina cu numărul 1.100 din totalul de 1.350 tocmai a ieșit de pe linia de asamblare de la uzina Multimatic din Canada.

Supercarul Ford GT este cel mai rapid model de serie produs vreodată de constructorul din Dearborn (Michigan).Bolidul este propulsat de un motor twin-turbo V6 de 3,5 litri. Acesta produce 660 CP la 6.250 rpm și un cuplu de 745 Nm, disponibil de la 5.900 rpm.

Puterea este transmisă către roțile din spate prin intermediul unei cutii de viteze Getrag cu dublu ambreiaj și șapte trepte. În aceste condiții, Ford GT atinge o viteză maximă de 347 km/h.

Săptămâna trecută, la Salonul Auto de la Chicago, Ford a prezentat încă o ediție limitată, denumită Alan Mann Heritage. Aceasta este cea de-a șasea ediție specială pe care a primit-o legendarul supercar.

Precedentele au fost produse GT ’66 Heritage Edition (2017), GT ’67 Heritage Edition (2018), Gulf Livery Heritage Edition (2019 și 2020) și GT ’66 Daytona Heritage Edition (2021).

Sursa: Motor1


Sursa foto: Ford


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide