Franța va impune ca reclamele auto să conțină mesaje ecologiste

Autor: Daniel Samoilă 02 ian. 2022 Știri auto
Franța va impune ca reclamele auto să conțină mesaje ecologiste

O țară din Europa își propune ca reclamele la autoturisme din 2022 să conțină mesaje ecologiste, în care să fie încurajat mersul pe jos sau pe bicicletă.

Această măsură se va aplica în Franța începând cu 1 martie 2022. Reclamele publicitare vor fi realizate în așa fel încât să aibă ca model mesajele de tipul „evitați să mâncați prea gras, prea sărat, prea dulce”, impuse din 2007 în reclamele pentru produsele alimentare.

Prin urmare, Ministerul Tranziției Ecologice a luat hotărârea ca reclamele la mașinile noi să aibă următoarele mesaje: „Pentru distanţele scurte, privilegiaţi mersul pe jos sau bicicleta!”, „Gândiţi-vă să folosiţi maşina în comun!” sau „Pentru deplasările cotidiene, folosiţi transportul public!”, scrie economica.net.

Franța vrea să promoveze mesaje ecologiste în reclamele auto din 2022

Această idee este o alternativă la măsurile propuse de ONG-urile ecologiste de mai mulți ani, anume interzicerea reclamelor la autoturisme, fiindcă acestea reprezintă o parte importantă a emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor.

Totuși, publicitatea la cele mai poluante vehicule, care emit peste 123 de grame de CO2/km, va fi complet interzisă începând din 2028. Din 2035 Comisia Europeană ar vrea ca toate mașinile noi din Europa să fie complet electrice.

Această nouă măsura va afecta piața auto, dar va aduce și câteva milioane de euro în minus sectorului mass-media. Sectorul auto din Franța este al doilea client pentru spațiile publicitare, după sectorul de mari distribuții.

Lionel French Keogh, directorul filialei Hyundai din Franța, spune că producătorul auto sud-coreean se va adapta în acest caz. ”Ne vom adapta. Să găsim soluţii pentru mobilitatea cu zero emisii, acesta este sensul istoriei”, a spus acesta, potrivit economica.net.

Grupul Volkswagen, aflat pe locul trei în Franța la vânzări auto, a comentat în felul următor situația: ”Ne vom conforma legislaţiei şi vom analiza împreună cu agenţia noastră de publicitate modalităţile de a o aplica de îndată ce intră în vigoare”.

Reclamele auto, la nivel Uniunii Europene, trebuie să menționeze consumul și emisiile de CO2. Această regulă se aplică din 2001.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide