Franța a reglementat circulația mașinilor autonome. Cine răspunde în caz de accident?

Autor: Cristian Agatie 08 iul. 2021 Știri auto

Franța a reglementat circulația mașinilor autonome, noua lege intrând în vigoare începând din 22 septembrie. Printre alte prevederi, actul normativ stabilește cine răspunde în cazul unui accident produs de o mașină cu conducere autonomă.

Intră în Galeria FOTO

Ministerul de Interne al Franței a publicat pe 1 iulie un decret care oficializează un „cadru de reglementare complet pentru circulația vehiculelor autonome” pe drumurile publice din Hexagon. Astfel, din septembrie 2022, va fi permisă circulația mașinilor autonome pe rute și sau zone predefinite. Este pentru prima oară când autoritățile unei țări europene își adaptează codul rutier pentru a permite circulația autovehiculelor autonome.

Legea va reglementa, astfel, diferitele niveluri de autonomie, de la sistemul de păstrare a benzii de circulație până la mașinile complet autonome, potrivit BFMTV. De asemenea, stabilește în premieră răspunderea în cazul unui accident produs de o mașină autonomă. Potrivit modificărilor aduse codului rutier francez, operatorul de sistem și nu șoferul devine responsabil în cazul unui accident dacă este activat modul autonom al unui vehicul.

Franța a reglementat circulația mașinilor autonome: Este una dintre primele țări din lume

În cazul unui accident, când sistemul autonom este activat, șoferul nu mai poate fi tras la răspundere dacă a respectat condițiile de utilizare a software-ului. O dispoziție care este pe placul asiguratorilor. Aceștia vor putea să-și despăgubească victimele mult mai ușor și vor putea, totodată, să tragă la răspundere producătorii de software-uri auto și producătorii de vehicule auto. Cu alte cuvinte, producătorii devin responsabili penal în cazul unui incident sau accident.

Decretul nu prevede că o mașină cu sisteme avansate de conducere autonomă va putea transporta pasageri pe drumurile publice din Franța fără să existe un șofer la bordul autovehiculului. Sintagma „rute sau zone predefinite” oferă un cadru clar al tipurilor de situații în care conducerea automată va fi permisă. Mai exact, modul automat va putea fi utilizat în cazul blocajelor de trafic de pe autostrăzi.

Franța este una dintre primele țări din lume care a adoptat acest cadru general. Scopul constă în stimularea inovațiilor. Omologarea primelor vehicule cu autonomie parțială urmează să fie realizată până la sfârșitul acestui an, iar cea a vehiculelor complet autonome pe rute predefinite urmează să fie realizată în cursul anului viitor.

Un studiu desfășurat la nivel european relevă că, în ciuda optimismului exagerat în privința sistemelor de conducere automatizate, cei mai mulți șoferi nu au încredere în acestea, în principal din cauza implementării defectuoase. Mașinile Tesla, pe care mulți le lasă să ruleze independent, au fost implicate în numeroase accidente produse în modul de rulare Autopilot.

sursa: Digi24.ro

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide