Producătorul auto Geely ia în calcul mai multe locații pentru construirea unei viitoare uzine în Europa. Începând cu finalul acestei luni, Geely intră și pe piața din România.
Producătorul chinez de automobile Geely caută locații pentru o fabrică în Europa, dar nu s-a angajat pe deplin să crească producția locală, au declarat directori ai concernului auto pentru Reuters cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt.
„Nu este încă 100% cert”, a spus Li Chuanhai, vicepreședintele Geely Auto Group, una dintre mărcile Zhejiang Geely Holding Group, când a fost întrebat dacă producătorul auto va construi o fabrică în regiune.
Discuțiile sunt în desfășurare între Geely și noul guvern al Poloniei cu privire la o fabrică comună de vehicule electrice în țară, dar oficialii au declarat pentru Reuters la începutul acestui an că nu o consideră Geely drept un partener ideal.
„Avem o mulțime de posibilități”, a spus Li când a fost întrebat despre discuții, refuzând să ofere detalii suplimentare despre acest subiect.
Nicolas Appelgren, CEO pentru Europa pentru marca Lynk & Co, a declarat că Geely analizează mai multe locații de pe Bătrânul Continent. Lynk & Co vinde în prezent doar un model hibrid în Europa, dar va lansa luna viitoare o mașină electrică fabricată în China pe piața din Italia și intenționează să construiască următoarea mașină electrică cu baterie în Europa, a spus Appelgren, adăugând că nu există încă o cronologie specifică.
Geely este al doilea cel mai mare producător auto din China la capitolul vânzări, fiind depășit de BYD abia anul trecut. Geely deține Volvo Cars, are un joint-venture cu Renault și deține acțiuni la Aston Martin și Mercedes-Benz.
De asemenea, nu este singurul producător chinez care vrea să își deschidă o fabrică în Europa pentru a construi mașini. După anunțarea noilor taxe pentru mașini electrice, tot mai multe mărci și-au exprimat dorința de a-și deschide fabrici în Europa. Printre ele se numără inclusiv Chery sau Great Wall Motor, dar și SAIC sau BYD.