Golf R Edition 20 – Cel mai puternic Golf din istorie

Autor: Ionuț Vîlciu acum 2 luni Știri auto

Ediția aniversară Golf R Edition 20 devine cea mai puternică variantă a hot hatch-ului german. Puterea maximă a ajuns la 333 de cai putere.

Varianta R a lui Golf a fost lansată în 2002, pe generația a patra a modelului. Acum 20 de ani avea sub capotă un motor de 3,2 litri, cu 6 cilindri, aspirat natural. La fel și cel care a urmat după. De la generația a șasea, Golf R folosește motorul pe benzină turbo, cu cod EA888. Acesta are patru cilindri și dezvoltă mult mai multă putere decât vechile motoare VR6.

Cea mai puternică versiune este acum printre noi. Aceasta vine sub forma lui Golf R Edition 20, creată pentru a aniversa 20 de la lansarea modelului. Modelul are un motor care produce 333 de cai putere, ceea ce îl face cel mai puternic Golf de serie din istorie.

Ce face Volkswagen Golf R Edition 20 special?

Inginerilor li s-a dat timp să lucreze la hot hatch-ul cu tracțiune integrală și să adauge încă 13 CP. Ajustările la admisie și la evacuare au permis motorului să dezvolte mai multă putere. Supapa de accelerație rămâne întotdeauna complet deschisă, astfel încât aerul să nu se mai acumuleze în fața ei, ceea ce înseamnă că se obține un răspuns instantaneu în momentul în care accelerezi.

Alte modificări au vizat turbocompresorul. Acestea au implicat îmbunătățirea sistemului de anti-lag prin modificarea supapei wastegate pentru un răspuns și mai rapid la accelerație.

Noua versiune reprezintă cel mai puternic Golf care a fi produs în serie, dar nu este cea mai puternică versiunea a compactei germane. Acest titlu îi revine Golf-ului GTI W12-650. Acest concept a fost prezentat în anul 2007, la Wörthersee. Golf-ul în cauză avea un W12 de pe Bentley Continental GT. Acel motor avea șase litri, două turbine și era capabil să producă 641 de cai.

Golf R Edition 20 ajunge se va vinde în Europa la prețul de 59,995 de euro.

Sursa: Motor1


Sursa foto: Volkswagen


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide