Honda a detaliat sistemul hibrid de propulsie al viitorului HR-V

Publicat: 29 07. 2021, 13:54
Actualizat: 30 07. 2021, 16:22

This browser does not support the video element.

Într-un nou episod al foiletonului care va culmina în toamnă cu lansarea noului model, Honda a detaliat sistemul hibrid de propulsie al viitorului HR-V. Momentul vinde după ce producătorul japonez a dezvăluit deja designul exterior, dar și interiorul viitorului crossover urban.

Intră în Galeria FOTO

Honda a anunțat că noul HR-V nu va dispune decât de o singură opțiune de motorizare – una hibridă cu 131 CP. Rivalul lui Hyundai Kona și Nissan Juke, aflat la a treia generație, va încerca să cucerească noi clienți printr-un mix inteligent de tehnologie, versatilitate și un sistem hibrid de propulsie adaptat de la recent lansatul Jazz.

Sistemul de propulsie e:HEV al noului HR-V folosește același motor pe benzină de 1,5 litri în ciclu Atkinson ca și Jazz, acesta fiind ajutat de două motoare electrice. Puterea combinată a acestora este mai mare (131 CP) decât în cazul lui Jazz (109 CP), acest lucru fiind valabil și pentru baterie, care are 60 de pile față de 48 în cazul lui Jazz.

Din punct de vedere tehnic, HR-V funcționează în cea mai mare parte a timpului propulsat exclusiv de motoarele electrice, în timp ce motorul termic funcționează pe post de generator. Totuși, spre deosebire de Jazz, la HR-V motorul termic poate propulsa și direct mașina, sistemul comutând automat între cele trei moduri – Electric Drive, Hybrid Drive și Engine Drive, în funcție de sarcină, pentru o eficiență maximă.

Cum funcționează sistemul hibrid al lui Honda HR-V e:HEV

Șoferul are la dispoziție trei moduri de rulare selectabile – Sport, Econ și Normal. În modul Sport, răspunsul motorului este rapid, în timp ce modul Econ pune accent pe economisirea combustibilului. Modul Normal reprezintă o combinație optimă între cele două, în funcție de situație.

Nivelul de recuperare a energiei la frânare poate fi ajustat de șofer folosind padelele din spatele volanului. Honda promite că noul HR-V va avea un consum specificat în ciclul WLTP de 5,4 l/100 km. Sistemul de propulsie nu este chiar leneș, HR-V e:HEV având nevoie de 10,6 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.

Noua Honda HR-V are o grilă nouă, cu lamele orizontale, flancată de faruri mai înguste. În partea opusă, stopurile sunt unite printr-o bandă luminoasă LED. În mijlocul acesteia, se regăsește logo-ul companiei.

Din profil, modelul preia liniile unui SUV coupé, linia acoperișului urmând o trasă descendentă. Mânerele portierelor din spate rămân pe poziție, în montanții spate. Clienții vor putea comanda mașina și în două nuanțe.

Planșa de bord a noului HR-V este una simplă, care contribuie la senzația de calm. Ecranul central, dar și comenzile sistemului audio și ale climatizării sunt poziționate optim, în câmpul vizual al șoferului și la îndemână.