Când va înceta Hyundai să comercializeze motoare cu ardere internă în Europa

Autor: Marius Vișan acum 10 luni Știri auto

Obiectivul Hyundai este de a reduce emisiile de CO2 cu 75% până în 2040 față de nivelul anului 2019. De asemenea, până în 2045, producătorul se angajează să ajungă la zero emisii pentru produsele și operațiunile globale.

Strategia companiei are la baza trei piloni: extinderea gamei de autovehicule eco, dezvoltarea platformelor de nouă generație și investițiile în soluții și tehnologii ecologice.

Pilonul I : mobilitatea eco

Obiectivul este de a crește treptat cota de vânzări a vehiculelor cu emisii zero (ZEV). Până în 2030, Hyundai își propune să asigure 30% din vânzările sale globale de vehicule prin intermediul modelelor ZEV, urmând că până în 2040, vehiculele electrice cu baterii (BEV) și vehiculele electrice cu celulă de combustibil (FCEV) să reprezinte 80% din vânzările totale.

În funcție de regiune, Hyundai intenționează să ofere numai vehicule ZEV în Europa, începând cu 2035.

Până în 2040, Hyundai va elimina treptat toate vehiculele care utilizează combustibili fosili de pe piețele importante, susținând tranziția către o mobilitate curată.

În august 2020, Hyundai a lansat noul brand IONIQ dedicat autovehiculelor electrice. Ulterior, a fost prezentată platforma E-GMP (Electric Global Modular Platform) dedicată autovehiculelor electrice. IONIQ 5, lansat în februarie 2021, este primul autovehicul electric al mărcii construit pe platforma E-GMP. Următorul va fi IONIQ 6, inspirat din modelul concept Prophecy EV care va fi expus la IAA 2021.

La IAA 2021 va fi dezvăluită viitoarea direcție FCEV dedicată pasagerilor. În 2023, Hyundai va introduce următorul model NEXO și un model MPV pe baza de hidrogen. Obiectivul producătorului este de a lansa – după anul 2025 – și un SUV fuel cell de mari dimensiuni.

Pilonul II: nouă generație de platforme

Hyundai a făcut invesții importante în domeniul platformelor de transport de nouă generație. Printre acestea se numără un set inovator de opțiuni de mobilitate, cum ar fi UAM și vehiculele autonome, pentru a oferi o mai mare libertate de mobilitate fără emisii de carbon.

Hyundai dezvăluie un model robotaxi – un autovehicul autonom de nivelul 4 (conform clasificării SAE), care are la baza IONIQ 5. Dezvoltarea a fost realizată în colaborare cu Motional, lider global în tehnologia autonomă. Modelul va permite pasagerilor să interacționeze în mod intuitiv cu autovehiculul pe parcursul călătoriei. Transportul public de pasageri cu robotul IONIQ 5 va debuta în 2023, în momentul în care va fi lansat serviciul complet autonom.

Intră în GALERIA FOTO

Hyundai – Pilonul III: energie verde

Strategia Hyundai se extinde dincolo de tranziția către vehiculele electrice cu emisii zero (ZEV). Hidrogenul verde bazat pe energie regenerabilă este unul dintre proiecte.

Hidrogen verde este obținut din electroliza apei generate de surse de energie cu emisii reduse de carbon, să contribuie la reducerea semnificativă a emisiilor de CO2.

Hyundai a investit în startup-uri globale, precum H2Pro, pentru a coopera în domeniul hidrogenului verde. În plus, planul Hyundai este de a dezvoltă infrastructuri pentru hidrogen ecologic în țări cu sprijin guvernamental puternic și cu surse abundente de energie regenerabilă.

 

Tags:

Sursa foto: Hyundai


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006, când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide