Hyundai i10, noua generaţie 2013, primele imagini şi informaţii

Autor: Adrian Mihălţianu acum 7 ani Știri

Au trecut cinci ani de când Hyundai a lansat primul i10, aşa că era timpul pentru o nouă generaţie.  Şi pentru că Hyundai vrea să ocupe cât mai mult din piaţa maşinilor mini, l-a dotat pe micul i10 cu câteva elemente regăsite până acum în clasele superioare: aer condiţionat automat, volan încălzit îmbrăcat în piele, pilot automat cu limitare de viteză, airbaguri cortină şi ESP în standard.

Un spate parcă dedicat studenţilor la Arte

Vorbim de o maşină desenată, concepută şi fabricată în Europa şi pentru europeni, astfel încât rădăcinile coreene ale mărcii nu mai sunt vizibile – am putea spune chiar că designul este mai degrabă japonez, dacă n-am şti că maşina este creată de Thomas Bürkle, designerul-şef Hyundai, preluat acum 8 ani de la BMW (unde desenase, printre altele, vechiul Seria 6…)!

Marca Hyundai vrea să devină premium până la finalul deceniului. E pe drumul cel bun

Faţă de generaţia precedentă, maşina este mai lungă cu 80 de mm, mai lată cu 65 de mm şi mai scundă cu 50 mm. Drept urmare, oferă cel mai generos spaţiu de depozitare şi pentru picioare din clasa sa, ne spun coreenii. Portbagajul a crescut şi el cu 10%, ajungând acum la 252 de litri.

Dar schimbările sunt mai profunde, căci i10 se bazează pe o platformă nouă, cu un ampatament mai lung cu 5 mm. Au fost repoziţionate şi amortizoarele spate, pentru o ţinută de drum mai bună pe suprafeţele de drum mai dificile. O atenţie deosebită a fost acordată insonorizării, unul dintre lucrurile la care marca trebuia să lucreze.

Încă nu avem imagini cu interiorul; ar fi bine să fie pe măsura exteriorului!

Deşi maşina a fost concepută în Germania, ea va fi asamblată în Turcia, la Izmit. Detalii privind motorizările şi dotările vor veni la Salonul Auto de la Frankfurt 2013.



Comentarii
Inchide