Întâlnire de gradul 3 la RAR. Aro s-a întâlnit cu rivalul său din Uniunea Sovietică

Publicat: 07 05. 2021, 15:43
Actualizat: 07 05. 2021, 15:50

Mai devreme sau mai târziu toate mașinile clasice trec pe acolo… prin curtea celor de la Registrul Auto Român (RAR).

S-a întâmplat din nou săptămâna aceasta, când în reprezentanța RAR Grivița au ajuns, în aceeași zi, două modele foarte interesante. Este vorba de un model Aro produs în România și exemplar UAZ fabricat în fosta Uniune Sovietică.

Aro 244 și UAZ 469 s-au întâlnit la RAR

”Colegii de la RAR Grivița s-au gândit pentru o clipă că sunt martorii unor scene din filmele vechi de război când două mașini care au făcut istorie, fiecare în colțul ei de lume, au ajuns în curtea reprezentanței. Vă facem cunoștință cu Aro 244 și UAZ 469B.

Chiar dacă una a fost fabricată la Câmpulung Muscel în 1979, iar cealaltă la uzina din Ulyanovsk (fosta Uniune Sovietică) în 1974 și nu s-au întâlnit niciodată pe vreun câmp de luptă, acum sunt în război, dar doar la paradele de frumusețe dedicate retromobilelor” se arată în postarea de pe Facebook a RAR.

Intră în GALERIA FOTO

Sursă foto: Registrul Auto Român Oficial / Facebook

UAZ-469 este mașina exportată ilegal în Coreea de Nord pentru uz militar

Dacă despre Aro nu trebuie spuse foarte multe pentru că este destul de cunoscut la noi în țară, despre UAZ-469 amintim că este un vehicul off-road produs de UAZ din 1972. Au fost produse aproximativ 2 milioane de unități. Vehiculul a înlocuit vechiul GAZ-69, care a început să devină prea vechi pentru uz militar, vehiculul fiind exportat în prezent în Italia, România, Bulgaria, Grecia, Ucraina și în Cipru.

Din 1982 până în 1993, vehiculul a fost exportat și în Cuba. Din 1992 până în 2003, multe vehicule UAZ-469 au fost exportate ilegal în Coreea de Nord pentru uz militar. O versiune mai modernizată numită UAZ Hunter a fost lansată și în 2003.  Noile variante sunt disponibile cu acoperiş metalic sau din
material textil, cu preţuri cuprinse între 7000 şi 8000 de euro. Printre dotări regăsim direcţia servo-asistată, discurile de frână şi motorul modern, mai economic şi mai puţin poluant.