O singură Lada este de vânzare în România. Cât costă mașina veche de peste 50 de ani?

Autor: David Andrei acum 9 luni Știri

O singură Lada este de vânzare în România. Mașina a ieșit pe porțile uzinei rusești în urmă cu mai bine de 50 de ani. Cum arată și cât costă mașina?

GALERIE FOTO

Modelul din 1979, o Lada 1200, este scos la vânzare de un dealer din Odorheiul Secuiesc, județul Harghita. Are motor pe benzină de 1,2 litri, care dezvoltă 60 de cai putere și o transmisie manuală. 91.017 kilometri a parcurs până acum sedanul rusesc.

“Mașină de epocă, stare excelentă, totul original la ea”, îi încurajează vânzătorul pe cei interesați de achiziționarea modelului rusesc. Acesta susține că Lada lui îndeplinește toate criteriile pentru a putea fi înscrisă ca vehicul istoric. Mai mult, mașina are ITP valabil, așa că viitorul proprietar poate pleca acasă cu Lada pe roți.

În imaginile publicate în anunțul de pe autovit.ro, apare o Lada 1200 de culoare albă cu interiorul îmbrăcat în piele vișinie și cu inserții din lemn în bord. Scaunele, fețele ușilor și bordul prezintă urmele firești de uzură, dar dau senzația unei mașini bine întreținute în cei peste 50 de ani de existență.

Apar la bord și o serie de improvizații: un casetofon, un difuzor și un ventilator. Evident, modelul rusesc din 1979 nu are aer condiționat.

Volanul cu două spite este îmbrăcat în piele neagră. Se pot observa mici pete de rugină pe aripi, iar jantele par deformate. Dar nu sunt defecte care nu pot fi remediate.

Vânzătorul cere 1.599 de euro pe Lada lui.

Despre Lada 1200

Rușii au numit-o VAZ-2101 și au alintat-o “Zhiguli” sau “Kopeyca”, cu referire la moneda cu cea mai mică valoare. Avea motor de 1,2 litri pe benzină cu 60 de cai putere, o viteză maximă de 140 km/h și cântărea doar 945 de kilograme. Ajungea de la 0 la 100 km/h în aproximativ 20 de secunde!

Sedanul compact a văzut lumina zilei în 1970, fiind primul model al companiei AvtoVAZ. Era, de fapt, versiunea rusească a lui Fiat 124, exportată către piețele vestice cu denumirea de “Lada” și se construia la uzina din Togliatti. Centrul de producție nici nu făcea față comenzilor. Clienții erau nevoiți să aștepte mașina ani de zile. Abia în 1980, timpul de așteptare a fost redus la un an.



Comentarii
Inchide