Land Rover Academy 2008

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Știri

Obstacolele trebuie analizateDacă prima zi a însemnat o doză serioasă de frustrare, a doua ne-a dat ocazia să combinăm adrenalina cu distracţia – pentru că, totuşi, offroadul are doza lui de fun.

Contrar aşteptărilor, duminică poigonul a fost suficient de uscat pentru ca toţi cei prezenţi să îşi dea seama despre ce înseamnă offroadul. Din nou s-a demonstrat faptul că numai practica te poate face să înţelegi minimele indicaţii teoretice. O dată acomodat cu dimensiunile şi răspunsul maşinii, realizezi că obstacolele care îţi păreau capcane pentru SUV-ul tău pot fi trecute, cu grijă şi cu atenţie.

Am realizat care este diferenţa între cutia de viteze manuală şi automată, cum funcţionează reductorul comparativ cu sistemele electronice sau unde este nevoie de o gardă la sol mai mare sau de suspensii clasice în detrimentul celor pneumatice. De asemenea, situaţia efectivă din teren îţi dă o idee despre ceea ce contează cel mai mult: securitatea. În multe locuri, dacă eşti tentat să exagerezi cu pedala de acceleraţie sau nu estimezi corect traiectoria, pericolul de derapare sau răsturnare este mai aproape decât crezi.

De fapt, venea la vale!În cele câteva ore de "hârjoneală" pe poligon, trebuie să recunosc: mezinul Land Rover Freelander ne-a uimit pe toţi, fiind la acelaşi nivel cu Land Rover Discovery şi trecând prin toate probele fără probleme. Practic, Freelander a demonstrat că "are cu ce", nefiind doar o fiţă pentru bordurile din oraş, chiar şi atunci când nu este dotat cu sistemul All Terrain Response. Este adevărat, nivelul de dificultate al poligonului a fost cel mult mediu (mai ales pentru Defender), însă raportul între ceea ce te aştepţi de la Freelander şi ceea ce poate este net favorabil maşinii.

Am menţionat mai devreme faptul că maşinile erau echipate cu trolii – era şi normal să asistăm la un curs intensiv pentru utilizarea corectă a unui troliu. Trebuie să recunosc faptul că, deşi credeam că este simplu şi logic de utilizat, am aflat cel puţin de două ori mai multe lucruri decât credeam că ştiu despre acest dispozitiv (pe care unii îl cumpără doar pentru aspectul pe care îl conferă maşinii…).

Daca nu asculti instructorul...Nu pot omite proba de foc – un traseu amenajat în pădure, cu pericole reale şi care însuma, practic, celelalte probe din "atelierele" parcurse până în acel moment. Chiar dacă trainerul din dreapta ta ar trebui să îţi confere plusul de siguranţă necesar, s-a dovedit că instinctul omului obişnuit nu ţine de multe ori seama de indicaţiile profesionistului. Dacă vreţi, această "plimbare" prin pădure a fost extemporalul în urma căruia s-a văzut cine doar s-a distrat şi cine a mai şi învăţat ceva.

Cu alte cuvinte, Land Rover Academy nu este doar o ieşire la munte, ci se doreşte o experienţă serioasă, din care oamenii să înveţe mai bine cum să utilizeze eficient în afara şoselei maşina (fie ea SUV sau offroader veritabil). De ce? Simplu: pentru ca să nu dai degeaba banii pe un SUV, fără să te bucuri de momentele pe care ţi le poate oferi la sfârşit de săptămână în aer liber.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide