Lucian Bode, preşedintele Comisia pentru infrastructură: Transportul urban al viitorului poate fi construit doar cu un parteneriat  între mediul instituţional şi cel privat

Lucian Bode, preşedintele Comisia pentru infrastructură: Transportul urban al viitorului poate fi construit doar cu un parteneriat între mediul instituţional şi cel privat

Autor: Mediafax acum 12 luni Știri

Lucian Bode, preşedintele Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, consideră că românii s-au săturat să-şi piardă sute de ore din viaţa lor în trafic. Bode a participat la Conferinţa „Transportul Urban în Era Digitală”, organizată de Mediafax şi Coaliţia pentru Economia Digitală.

„Trebuie să recunoaştem că România înregistrează în momentul de faţă un decalaj în ceea ce priveşte implementarea tehnologiilor inteligente, în domeniul transportului urban, în comparaţie cu alte state europene, iar paşii care se fac în această direcţie sunt încă timizi. Este momentul, aşadar, să trecem la faza de analiză, constatare, implementare şi acţiune”, a precizat, Lucian Bode, preşedintele Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, în cadrul Conferinţei „Transportul Urban în Era Digitală”, organizată de Mediafax şi Coaliţia pentru Economia Digitală, care a avut loc, marţi, la Palatul Parlamentului.

Potrivit lui Bode, românii s-au săturat să piardă sute de ore din viaţa lor în ambuteiaje.

„Cred că transportul urban al viitorului poate fi construit doar cu un parteneriat corect între mediul instituţional şi cel privat, pentru dezvoltarea de noi servicii de transport public inovative. Oraşele în care trăim au un rtim de viaţă trepidant, timpul a devenit o resursă preţioasă, iar autorităţile locale resimt presiunea pusă de cetăţeni, care nu mai vor să-şi piardă zeci sau sute de ore din viaţa lor în blocaje, în trafic, dar mai ales vor soluţii inteligente la problemele cu care se confruntă în  zbuciumul cotidian”,  a mai precizat Bode.
Potrivit şefului Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Parlamentul României, foarte multe proiecte de infrastructură din România sunt blocate de contestaţii, sau din alte motive, acesta menţionând Linia de tren Gara de Nord – Otopeni sau Magistrala Drumul Taberei, care au ani de întârziere sau sunt blocate în diverse puncte ale contractelor.

„Ca să putem îmbunătăţi aceste etape, fiecare trebui să-şi facă treaba lui. Noi, în Parlament, Legislativul, am modificat Legea Achiziţiilor pentru a descuraja contestatarii de serviciu (…) Sunt 10-15 constructori mari şi laţi pe care îi găsim în toate marile proiecte, şi pe rutier, şi pe feroviar şi la metrou. Dar trist este că România a pierdut la Curtea de Arbitraj procese de peste un miliard de euro. Este anormal să găsim în aceste firme care reprezintă constructorii, foşti angajaţi ai CNADNR care să spună <>. Vă imaginaţi că se întâmplă şi astfel de lucruri?”, a mai precizat Bode în cadrul Conferinţei „Transportul Urban în Era Digitală”, organizată de Mediafax şi Coaliţia pentru Economia Digitală.
 



Comentarii
Inchide