Această mașină are un sistem de aer condiționat care poate răci un apartament întreg

Autor: David Andrei 14 iul. 2020 Știri auto

Valuri de caniculă lovesc periodic Europa pe timp de vară, iar aerul condiționat devine indispensabil. Există o mașină al cărui sistem de răcire a aerului poate răci un apartament întreg. Doar că mașina costă cât un… bloc întreg.

GALERIE FOTO

Evident, comparația este exagerată. Dar sistemul de aer condiționat de care dispune Bugatti Chiron are capacitatea de a răci, pe timp de caniculă, chiar un apartament de dimensiuni medii.

Sistemul integrează un compresor și două condensatoare și nu mai puțin de 9,5 metri de conducte prin care circulă aerul condiționat. Acesta poate comprima aproximativ 3 kilograme de agent frigorific la o presiune cuprinsă între 2 și 30 de bari pe minut.

Sistem de aer condiționat care operează în funcție de viteza mașinii

Inginerii de la Bugatti susțin că acest sistem este capabil să răcească un apartament de până la 80 m2. “În cazul mașinilor convenționale, aerul intră în cabină prin ventilațiile aflate sub parbriz și în bord. Dar într-un Bugatti, acest lucru se întâmplă doar până la o viteză sub 250 km/h”, explică Julia Lemke, inginer al constructorului francez. De la 250 km/h în sus, intră în funcțiune un sistem sofisticat. Acesta include o clapetă pentru aer dinamic și un ventilator care asigură accesul aerului în cabină.

Specialiștii au avut mari bătăi de cap cu modul în care se încălzește mașina din cauza parbrizului de mari dimensiuni. Per total, Bugatti Chiron are o suprafață vitrată de 4,29 m2, aproape dublă față de cea a altor mașini. Suprafața este calculată fără a lua în considerare acoperișul panoramic Sky View, disponibil ca dotare opțională.

“Este important ca sistemul de aer condiționat să atingă cât mai rapid temperatura aleasă de șofer. Iar acest lucru trebuie să se întâmple fără zgomot, pentru că abia atunci acesta se poate simți confortabil la bord”, susține Lemke.

Despre Bugatti Chiron

Bugatti Chiron are motor quad-turbo W16 de 8.0 litri, care dezvoltă 1.500 de cai putere. Hypercar-ul francez accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,4 secunde și atinge o viteză maximă limitată electronic la 420 km/h.

Versiunea entry-level are preț de pornire de la 2,4 milioane de euro.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide