Mercedes-Benz a primit cecuri în alb pentru mașina asta. C 111 nu s-a vândut niciodată

Autor: Elena Luchian 20 mart. 2020 Știri auto

Mercedes-Benz C 111-II a fost conceput ca un vehicul experimental cu motor Wankel. Dar prezentarea sa oficială la Salonul Auto de la Geneva, exact acum 50 de ani, i-a uluit pe pasionații de mașini. Mulți clienți au trimis cecuri în alb, disperați să obțină un astfel de model. Dar C 111-II, ca și predecesorul său C 111, nu s-a vândut niciodată.

GALERIE FOTO

Era noua atracție a industriei. Era noul favorit al presei. Era practic un laborator pe roți, conceput doar pentru a testa motorul Wankel, inventat de Felix Wankel. Un motor la care mișcarea de rotație se obține nu printr-un mecanism bielă-manivelă, ci cu ajutorul unui piston rotativ de formă triunghiulară. Motorul compact și cu vibrații reduse dezvolta, la Mercedes-Benz  C 111-II, 350 de cai putere și făcea prototipul să ajungă la o viteză maximă de 300 km/h.

Modelul dezvăluit în martie 1970 măsura doar 1120 de milimetri în înălțime, avea 4440 de milimetri în lungime, 1800 milimetri în lățime și un ampatament de 2620 de milimetri. Avea o caroserie din plastic ranforsat cu fibră de carbon, iar panourile caroseriei erau conectate cu șuruburi de șasiu.

Cecuri în alb

Era mașina visurilor tuturor pasionaților cu bani și prima desenată complet cu ajutorul unui calculator. În 1969, pentru prima versiune C 111, un client londonez își anunțase intenția de a plăti jumătate de milion de mărci germane pentru a primi modelul. Mulți alții au trimis cecuri în alb pe adresa companiei de la Stuttgart. Mercedes i-a refuzat elegant. Era doar un prototip care nu trebuia să ajungă niciodată pe linia de producție de serie.

În martie 1970, pe un circuit de lângă Geneva, Mercedes le-a oferit celor interesați șansa de a face un test drive cu mașina. În decembrie 1970, motorul Wankel a fost înlocuit cu un V8 de 3,5 litri.

Un test bizar

Rulolf Uhlenhaut, șeful de atunci al diviziei de Dezvoltare a Autoturismelor de la Mercedes-Benz, a insistat pe natura practică a prototipului. În acest sens, pe lângă portbagajul obișnuit, modelul a primit și un suport exterior și chingi pentru bagaje montate pe capacul portbagajului.

Uhlenhaut a fost cel care a cerut ca Mercedes-Benz C 111-II să fie supus testului cu pachetul de unt. Procedura consta în amplasarea unui pachet de unt în portbagaj pe durata unei sesiuni de condus sportiv, pentru a vedea dacă acesta se topește, ca rezultat al căldurii generate de motorul Wankel.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide