Mercedes-Benz continuă electrificarea gamei sale de modele cu noul SUV electric EQE

Autor: Ionuț Vîlciu acum o lună Știri auto

Noul Mercedes-Benz EQE a fost prezentat și este încă un jucător în gama de electrice a producătorului german. Va exista o versiune AMG cu peste 680 de cai putere.

Cel de-al patrulea model care folosește noua platformă electrică de la Mercedes a fost prezentat publicului. SUV-ul EQE este varianta multifuncțională a limuzinei EQE. La fel ca acesta din urmă, este disponibil cu inovațiile esențiale ale EQS și, în același timp, este mai dinamic decât SUV-ul EQS. SUV-ul EQE este una dintre cele mai spațioase variante din clasa sa.

EQE SUV oferă o gamă largă de trepte de putere, de la 288 până la 402 CP. În funcție de echipamentul și configurația vehiculului, modelele europene pot realiza autonomii WLTP de până la 590 de kilometri. În SUV-ul EQE, bateria litiu-ion este formată din zece module. În
în anumite cazuri, software-ul de gestionare a bateriei, care a fost dezvoltat intern, poate fi actualizat over-the-air. De asemenea, și alte sisteme pot fi actualizate de la distanță de către producător.

Suspensia este una sofisticată, care folosește perne de aer. Aceasta vine cu diferite moduri de rulare cum ar fi Eco, Confort, Sport sau Individual. De asemenea, se poate opta și pentru un sistem care asigură virarea și pentru roțile spate. Acesta conferă un unghi de bracare de până la 10 grade.

Noul Mercedes EQE consolidează viitorul electric pentru companie

Design-ul rămâne în tema modelelor electrice Mercedes. Astfel, avem o mașină rotunjită, cu o formă care, la prima vedere, nu este tocmai de SUV. Într-adevăr, este un design axat pe eficiența aerodinamică, dat fiind faptul că acesta trebuie să contribuie la o autonomie crescută. SUV-ul EQE împărtășește câteva caracteristici cu celelalte modele electrice Mercedes. Partea de jos are numeroase detalii aerodinamice care joacă un rol important pentru obținerea unui coeficient aerodinamic impresionant de 0,251.

Consolele față și spate au fost păstrate într-o manieră compactă. Roțile au dimensiuni de la 19 la 22 inch și sunt poziționate la nivel
cu marginea exterioară a caroseriei.

Interiorul este, după cum v-ați aștepta, plin de tehnologii de ultimă oră. SUV-ul EQE se bazează pe platforma electrică mare de la Mercedes-EQ. Pe deasupra, se laudă cu un interior care a fost digitalizat constant. MBUX Hyperscreen, disponibil opțional, implementează această viziune într-un mod impresionant. De asemenea, există și opțiuni ecologice, interiorul standard Electric Art nu folosește deloc piele.

Primul SUV electric de la divizia AMG

La fel ca limuzinele AMG EQS și AMG EQE, SUV-ul AMG EQE este dezvoltat pe platforma electrică de la Mercedes-EQ. Două
motoarele electrice puternice și tracțiunea integrală complet variabilă formează baza pentru aceste vehicule.

Ambele modele noi de Mercedes-AMG EQE oferă două motoare electrice. Spectrul de putere variază de la 476 CP pentru EQE 43 4MATIC, până la 687 CP pentru EQE 53 4MATIC+ cu pachet opțional AMG DYNAMIC PLUS cu funcție Boost. Cuplul maxim variază de la 858 la 1000 Nm.

La exterior mașina a primit niște elemente de design specifice. Acestea includ grila radiatorului cu panou cu bare verticale din crom, steaua Mercedes integrată și inscripția „AMG”. O nouă caracteristică este insigna specifică mărcii de pe capotă cu emblema AMG în loc de steaua Mercedes. A fost adăugat un splitter frontal finisat în negru lucios, cu ornamente cromate și aripioare pe prizele de aer.

Pe partea laterală, ornamentele pentru pasajele roților specifice AMG sunt finisate în culoarea caroseriei. La acestea se adaugă jante de 21 sau 22 de inch optimizate aerodinamic.

Interiorul este, de asemenea, dominat de elemente specifice AMG. Aici, noile modele oferă o atmosferă sportivă dată prin scaune cu grafică individuală și huse speciale pentru scaune din piele și microfibră. Alternativ, este disponibilă opțional și tapițeria scaunelor din piele nappa
cu grafică pentru scaune specifică AMG.

Producția va avea loc în Statele Unite, iar bateria va avea o garanție de 10 ani sau 250.000 de kilometri.

Sursa: Mercedes-Benz

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Mercedes-Benz


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide