Mercedes-Benz introduce tehnologia de conducere autonomă de nivel 3 pe modelele EQS și S-Class

Autor: Mihai Morcovescu acum 2 săptămâni Știri auto

Germanii de la Mercedes-Benz au anunțat că electricul EQS și limuzina S-Class vor fi oferite cu sistemul Drive Pilot. Este vorba despre tehnologia de condus autonom de nivel 3 în Germania. Cele două modele vor putea fi comandate cu acest sistem începând cu 17 mai.

Noul sistem Driver Pilot costă de la 5.000 de euro în Germania

Mercedes-Benz a devenit la finele anului trecut primul constructor care a primit aprobarea pentru a folosi tehnologia autonomă de nivel 3. Astfel, producătorul german de automobile de lux anunță că această nouă opțiune va putea fi comandată atât pe S-Class, cât și pe EQS începând cu 17 mai.

Clienții care vor cumpăra nava amiral din Stuttgart vor putea comanda și această opțiune contra 5.000 de euro. Totodată, tehnologia va fi disponibilă și pe modelul complet electric EQS, dar în acest caz prețul este de 7.430 de euro. Asta deoarece trebuie cumpărat și „Driver Assistance Plus”, care adaugă 2.430 de euro.

Trebuie menționat că nivelul 3 de conducere autonomă nu înseamnă că vehiculul va fi 100% autonom. Sistemul „Drive Pilot” folosește un radar LiDAR, diverși senzori și camere video pentru a prelua informații de la sistemul de navigație. În același timp, tehnologia dispune și de un microfon care detectează ambulanțele și mașinile de poliție și de pompieri.

Sistemul funcționează doar la viteze de până la 60 de km/h. În aceste condiții, șoferul se poate „decupla” de la conducere, iar sistemul va controla viteza, direcția și distanța față de celelalte mașini din trafic. În plus, sistemul este capabil să reacționeze rapid și eficient în situații-limită pentru a evita producerea de accidente.

Astfel, cel de la volan va putea face alte activități la drum lung cum ar fi să vizioneze un film pe sistemul de infotainment ori să folosească telefonul mobil.

În clipa în care este detectat un pericol, șoferul este avertizat că trebuie să preia controlul asupra mașinii. Dacă acesta nu va reacționa într-un interval de maximum 10 secunde, sistemul va opri mașina în siguranță.

Până la finalul anului curent, Mercedes-Benz și-a propus să obțină aprobarea și pentru statele americane California și Nevada.

Sursa: Mercedes-Benz


Sursa foto: Mercedes-Benz


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide