Mercedes-Benz va avea doar fabrici pentru vehicule electrice după 2025

Autor: Mihai Morcovescu acum 11 luni Știri auto

Oficialii de la Mercedes-Benz estimează că producătorul german va avea doar fabrici în care va produce doar mașini electrice după anul 2025. Constructorul din Stuttgart nu va construi fabrici dedicate vehiculelor cu emisii zero. Nemții vor menține liniile de asamblare flexibile pentru a se adapta rapid la cererea de pe piață.

Mercedes-Benz speră că modelul EQE va stimula vânzările de „electrice”

Nemții anticipează chiar că unele fabrici vor face tranziția către producția 100% de mașini electrice chiar mai devreme. „Construirea unei uzine complet nouă dedictă vehiculelor electrice necesită timp. De aceea, am adoptat o altă abordare”, a declarat șeful de producție Joerg Burzer într-un interviu pentru Reuters, citat de AutoNews .

„Cu siguranţă în următorii ani vor exista unele linii de asamblare dedicate exclusiv vehiculelor pe baterii. Dar, aceasta este tema pentru a doua jumătate a deceniului”, a mai adăugat oficialul Mercedxes-Benz.

Producătorul de automobile premium va demara în cursul acestui an producția noului sedan electric EQE. Pentru început, mașina va fi produsă la Bremen, iar mai târziu la Beijing și în Alabama (SUA).

Mercedes-Benz speră ca versiunea electrică a modelului E-Class să stimuleze vânzările de „electrice”. Se știe că producătorul german a renunțat la investiţiile în motoarele convenționale cu ardere internă în fvoarea platformelor dedicate maşinilor electrice.

În 2021, doar 2,3% din vânzările Mercedes-Benz au fost reprezentate de vehiculele cu emisii zero. Cifrele cresc la 11% dacă sunt incluse și hibridele plug-in. Începând cu anul 2025, vehiculele electrice și cele hibride ar urma să dețină o cotă de 50% din vânzările germanilor.

Actualele modele electrice sunt asamblate în fabrici care produc și vehicule cu motoare cu ardere internă. Bateriile sunt transportate pe calea ferată de la fabrica principală din Sindelfingen, de lângă Stuttgart, la celelalte din Germania și la cele din Ungaria.

„În viitor, asamblarea și producția acumulatorilor ar putea fi aduse mai aproape de fabricile producătoare de mașini. Asta, pe măsură ce designul vehiculelor se dezvoltă pentru a integra bateria mai strâns în mașină”, a conchis Burzer.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide