Modelele Dacia au fost cele mai vândute în primele cinci luni din 2022 pe o piață în creștere cu 33,3%

Autor: Mihai Morcovescu 14 iun. 2022 Știri auto
Modelele Dacia au fost cele mai vândute în primele cinci luni din 2022 pe o piață în creștere cu 33,3%

În primele cinci luni din 2022, în România s-au înmatriculat 47.111 de automobile noi, cu 33,3% mai mult față de aceeași perioadă din 2021. Dintre mărcile comercializate pe piața auto locală, Dacia s-a situat din nou pe primul loc la vânzări cu 12.842 de unități. Cifrele au fost publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Producătorul autohton Dacia domină piața locală

Conform statisticilor APIA, 47.111 de automobile noi au fost înmatriculate în țara noastră în primele cinci luni ale anului. Asta înseamnă o creştere cu 33,3% faţă de același interval al anului anterior. În 2021, au fost vândute 35.346 de maşini. Luna mai a venit cu o creştere de 18,7% după patru luni în care piața a fost în scădere.

După cinci luni, pe primul loc s-a situat marca autohtonă Dacia, cu 12.842 de unităţi comercializate. Top 10 este completat de Ford (4.683 unităţi), Hyundai (3.921), Toyota (3.880), Renault (3.743), Volkswagen (3.382), Skoda (3.307), Mercedes-Benz (3.010), Peugeot (1.855) şi Kia (1.090).

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV-urilor conduce detașat cu o cotă de 45,8%, cu 1,2% mai mult faţă de 2021. Pe locurile următoare s-au clasat Segmentul C (25,3%), în scădere cu 1,5%, şi Segmentul B (16,4%), cu 3,1% mai puțin comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

În funcţie de tipul de combustibil, în primele cinci luni din 2022, românii au preferat versiunile pe benzină. Astfel, s-a înregistrat o creştere de 38,5% faţă de perioada similară din 2021, ajungând la o pondere de 65%. Mașinile diesel au înregistrat o scădere cu 23,5% faţă de primele cinci luni din 2021 şi deţin o cotă de 15% din total, notează Agerpres, care citează APIA.

Dacia Spring, cel mai bine vândut model electric în România

Pe de altă parte, mașinile electrificate (electrice, plug-in hybrid şi full-hybrid) au ajuns să dețină o cotă de piață de 19,9%. Achiziţiile la această categorie s-au dublat (+135,8%) comparativ cu perioada similară din 2021. De remarcat creşterea uriașă înregistrată de automobilele electrice (+513,6%) şi a celor plug-in hybrid (+145%).

În intervalul ianuarie-mai 2022, cel mai bine vândut model cu emisii zero a fost Dacia Spring cu 1.884 de unităţi. Pe locurile următoare s-au situat Tesla Model 3 (257 unităţi), Hyundai Kona (206), Volkswagen e-UP! (128) şi Renault Zoe (124).

În ceea ce priveşte versiunile plug-in, top 5 este condus de Ford Kuga cu 140 de unităţi. Pe pozițiile următoare se află Mercedes-Benz GLE cu 126 de unităţi, Hyundai Tucson 105 unităţi, Mercedes Benz GLC 95 unităţi şi Renault Captur 92 de unităţi.

La hibride, conduce Toyota Corolla cu 903 unităţi, în creştere cu 27,7% faţă de 2021. Podiumul este completat de două modele Toyota: C-HR (765 unităţi) şi RAV4 (541 unităţi).

Sursa: APIA

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide