Top 3 motive pentru care e bine ca mașina să aibă anvelope de vară în sezonul cald

Autor: Marius Vișan 30 iun. 2021 Știri auto

Utilizarea anvelopelor potrivite fiecărui sezon este recomandarea tuturor specialiștilor în domeniu, atunci când vine vorba de siguranța la volan.

Deși păstrarea anvelopelor de iarnă pe timpul verii poate părea opțiunea mai confortabilă, utilizatorii trebuie să țină cont de faptul că anvelopele sezoniere au fost special concepute pentru a răspunde condițiilor specifice de drum pentru care au fost create.

1. Anvelopele de vară se opresc mai repede pe suprafețe umede

Anvelopele de iarnă sunt proiectate să funcționeze bine pe zăpadă, gheață, zloată și ploaie moderată, dar atunci când apar cantități mai mari de apă pe șosea, anvelopele de vară sunt net superioare. Comparativ cu o anvelopă de iarnă uzată, o anvelopă de vară în stare bună de utilizare are o distanță de frânare pe o suprafață umedă de peste 12 metri, la viteza de 80 km/h. Aceasta depășește de două ori lungimea unei mașini. Distanța poate face diferența la o oprire bruscă, pentru evitarea lovirii unui obstacol.

2. Anvelopele de vară previn acvaplanarea

Acvaplanarea este un în urma căruia anvelopa pierde contactul cu șoseaua dacă între suprafața șoselei și banda de rulare a anvelopei este prea multă apă. Această situație poate degenera într-un derapaj incontrolabil al vehicului în cauză.

Anvelopele de iarnă pot fi excelente atunci când vine vorba de planarea pe zloată, însă nu oferă aceeași siguranță precum anvelopele de vară în condiții de ploaie abundentă.

În timpul utilizării anvelopelor de vară, o mașină acvaplanează pe un drum umed la o viteză de peste 80 km/h, în timp ce o mașină prevăzută cu anvelope de iarnă uzate va scăpa de sub control la 60 km/h.

3. Experiența de condus este mai confortabilă și mai precisă cu anvelope de vară

Anvelopele de vară și cele de iarnă sunt fundamental diferite, chiar dacă, la o primă vedere, ar putea părea similare. La anvelopele de iarnă, toate elementele – de la designul benzii de rulare, la compusul din cauciuc mai moale – au fost create pentru siguranța condusului în perioada rece.

Așadar, nu numai că nu vor funcționa bine în timpul verii, dar suprafețele calde ale drumului le vor face să se uzeze mai repede și să-și piardă proprietățile de siguranță pentru iarna următoare.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Nokian Tyres


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide