Nissan ar putea renunța la dezvoltarea motoarelor termice, cu excepția pieței nord-americane

Autor: Mihai Morcovescu acum 3 luni Știri auto

Producătorul nipon de automobile Nissan a lansat în ultimii ani câteva modele noi de succes, precum Pathfinder, Frontier și Z. Potrivit celor mai recente informații care circulă în industrie, acestea ar putea să fie și ultimele vehicule convenționale echipate cu motoare termice.

Se pare că oficialii companiei intenționează să oprească dezvoltarea unei noi generații de motoare cu ardere internă pe anumite piețe, inclusiv cea din Europa. Excepție va face piața nord-americană, unde încă există cerere pentru astfel de modele, în special SUV-uri și camionete.

Prioritatea celor de la Nissan va fi sistemul de propulsie plug-in hybrid

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

După cum informează Carscoops, care citează publicația japoneză Nikkei, Nissan nu va mai produce motoare termice. De altfel, niponii ar fi oprit deja dezvoltarea propulsoarelor alimentate cu benzină în Europa.

Măsura vine în contextul în care, în 2025, vor intra în vigoare noile norme de poluare Euro 7. Nissan a stabilit că aceste reguli vor crește și mai mult costurile de dezvoltare și de producție a motoarelor cu ardere internă.

Mai mult decât atât, producătorul asiatic va redirecționa aproximativ 5 miliarde de dolari în procesul de electrificare a modelelor sale. Acești bani erau destinați în principal dezvoltării unei noi generații de motoare termice.

În paralel, va renunța treptat la dezvoltarea motoarelor pe benzină pentru piețele din China și Japonia. Acest tip de motorizări va dispărea treptat până în anul 2030.

Va continua, însă, să îmbunătățească actuala generație de agregate termice. Atenția va fi concentrată mai ales pe dezvoltarea propulsoarelor care se află la baza sistemelor de propulsie plug-in hybrid.

De asemenea, japonezii vor construi până la sfârșitul anului 2025 noi fabrici de reciclare a bateriilor în Europa și în SUA.


Sursa foto: Nissan


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide