Noi informații despre taxa auto pe poluare. Ce spune ministrul Mediului?

Autor: ProMotor acum 5 luni Știri

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a făcut noi precizări cu privire la o evenutală taxa auto. Acesta a declarat în cadrul unui interviu care a avut loc luni seara, la Antena 3, că va începe consultări cu producătorii și dealerii auto despre posibilitatea reintroducerii unei taxe auto, pe poluare.

Tanczos Barna spune că au existat mai multe încercări de a fi introdusă o astfel de taxă, sub diferite nume, taxă auto, taxă de poluare, însă au eşuat toate, din cauza neregulilor juridice. Barna a dat exemplul defunctei taxe de primă înmatriculare care a fost declarată ilegală, iar statul român a fost obligat să returneze banii oamenilor.

„Dacă astăzi eu v-aş spune că introduc o anumită taxă, aş face greşeala pe care au făcut-o ceilalţi minştri, care au introdus o taxă, s-a pierdut la Curtea Europeană de Justiţie şi s-au dat banii înapoi. Dacă va exista o taxă pe mediu, naţională sau locală, trebuie să fie sigură din punct de vedere juridic şi să aibă efecte suficiente.

Vom demara discuţii inclusiv cu producătorii auto, inclusiv cu comercianţii auto, pentru că nu putem să bulversăm piaţa, dar România trebuie să decida, DA sau NU”, a spus ministrul Mediului, citat de site-ul Antena3.ro.

”România trebuie să decida, DA sau NU”

Dacă va exista o nouă taxă, va fi implementată în felul următor. Va fi discutată cu Comisia Europeană şi vom strânge toate know-how-urile (informaţiile) şi toate exemplele pozitive din Uniunea Europeană, astfel încât să nu mai ajungem în situaţia de a avea o taxă ilegală. În Europa există trei ţări care nu au nicio intervenţie pe această problemă, restul de 24 au fel de fel de sisteme în implementare. România trebuie să decidă dacă vrea să facă parte din grupul ţărilor care nu au nicio taxă, sau din grupul de 24 unde se încearcă prin diverse să taxeze poluarea”, a declarat Tanczos Barna.

Taxa auto pe prima înmatriculare, eliminată în 2007

România a avut o taxa auto pe prima înmatriculare a mașinilor second-hand importate, însă ea a fost eliminată în 2007, după ce Comisia Europeană a deschis o procedură de infringement.


Sursa foto: ProMotor


Comentarii
Inchide