Noi reguli pentru Euro NCAP. Rezultatul: patru stele pentru noul Audi TT

Autor: Adrian Mihălţianu acum 5 ani Știri

Euro NCAP a schimbat, din nou, regulile pentru testarea siguranţei modelelor noi puse în vânzare în Europa. Acum sunt mai dure, iar asta s-a văzut în prima rundă de teste din 2015, unde a fost pus la încercare noul Audi TT, rezultatul fiind neaşteptat pentru un producător premium: patru stele din cinci.

Autoritatea europeană a introdus, în 2015, impactul frontal cu un obstacol rigid pe toată lăţimea maşinii, precum şi un manechin feminin pentru scaunul şoferului şi un manechin adult pentru unul dintre scaunele din spate.

Astfel, Audi TT a obţinut un scor de 81% pentru protecţia adulţilor, 68% pentru protecţia copiilor, 82% pentru pietoni şi 64% pentru sistemele de siguranţă. Oficialii Euro NCAP au notat că habitaclul a rămas stabil în timpul impactului cu obstacolul deformabil defazat, protecţia fiind bună, însă în cazul noului impact frontal cu obstacol rigid, protecţia pieptului şoferiţei a fost „adecvată”.

Totodată, pasagerul feminin din spate, înalt de 1,5 metri (la fel ca în cazul manechinului feminin din scaunul şoferului), a atins cu capul spătarul scaunului din faţă în cazul impactului frontal. Dar, cu toate acestea, valorile înregistrate au fost mici, iar nivelul de protecţie a fost bun. În schimb, protecţia pieptului pentru pasagerii de pe banchetă a fost descrisă ca fiind „marginală”.

În cazul impactului lateral, Audi TT a obţinut punctajul maxim, iar protecţia a fost bună pentru toate zonele corpului. În acelaşi timp, sportiva germană a obţinut calificative maxime şi pentru protecţia la impact lateral cu un stâlp.

Pentru copiii de 18 luni care trebuie transportaţi în scaune speciale, noua generaţie TT oferă o protecţie „adecvată”, în vreme ce copiii de 36 de luni au parte de o protecţie „bună”. Organizaţia a notat că scaunul de copii recomandat de Audi nu a avut loc pe bancheta din spate când scaunele din faţă erau reglate pentru teste cu adulţi.

În prima rundă de teste Euro NCAP din 2015 au intrat şi utilitarele Opel Vivaro/Renault Trafic, care au primit trei stele din cinci, cu un scor de doar 52% pentru protecţia pasagerilor adulţi.

Potrivit autorităţii europene, cele două modele au fost testate după actualul protocol destinat vehiculelor grele, mai permisiv, însă din 2016 utilitarele vor fi analizate după aceleaşi reguli ca maşinile obişnuite.



Comentarii
Inchide