Noi zvonuri despre urmaşul lui Ferrari Enzo

Autor: Oraan Mărculescu 21 apr. 2010 Știri auto
Noi zvonuri despre urmaşul lui Ferrari Enzo

Primele indicii despre un urmaş al lui Ferrari Enzo ne vorbeau despre un nume de cod F70, o maşină capabilă să rivalizeze cu Bugatti Veyron sau Lamborghini Reventon.

Cum ar putea arăta noul supercar Ferrari încearcă să ne dea o idee germanii de la Autobild, prin nişte schiţe care ne relevă „un utilaj” deosebit de nărăvaş, aşa cum s-ar aştepta oricine să arate urmaşul lui Enzo – vezi aici pozele.

Legătura cu monoposturile Ferrari de Formula 1 va fi păstrată, datorită unui „nas” proeminent, iar aerodinamica noului bolid promite să fie excelentă. Este de aşteptat ca urmaşul lui Enzo să fie ceva mai compact, dar fără a face rabat de la genele designului modern adoptat de casa italiană.

Dacă sub capota din spate a lui Ferrari Enzo bătea o inimă de 6,0 litri în configuraţie V12, se pare că urmaşul acestuia va apela la metoda downsizing, pentru ca maşina să fie ceva mai prietenoasă cu mediul. Se vehiculează că motorul va fi un V8 bi-turbo de 4,5 litri cilindree, care va dezvolta în jur de 700 CP – mai mult decât cei 660 CP ai lui Enzo, dar mai puţin decât cei 1.001 CP ai lui Veyron.

Însă, cum pentru Ferrari sportivitatea este pe primul plan, nu puterea va fi principalul atu al maşinii, ci, cu siguranţă, comportamentul racing, datorită setării exemplare a suspensiilor şi celorlalte subansamble. Puterea urmează să fie transmisă roţilor din spate, bineînţeles, dar acum se va folosi o cutie de viteze secvenţială, cu ambreiaj dublu.

Se pare că la Salonul Auto Geneva 2010 nu a fost prezentat degeaba Ferrari 599 Hybrid Concept, model dotat cu un sistem de propulsie hibridă care utilizează tehnologia KERS, utilizată anul trecut pe monoposturile de Formula 1.

Astfel, urmaşul lui Ferrari Enzo se pare că va fi propus şi într-o versiune hibridă, motorul electric şi bateriile urmând a fi plasate în partea din faţă, ceea ce ar contribui la obţinerea unei foarte bune repartiţii a maselor. Totodată, supercarul ar avea un consum mai redus şi emisii mai mici de CO2.

Pentru moment, nu există informaţii cu privire la lansarea acestui model în producţia de serie, dar se preconizează că va fi vorba tot de o serie limitată la doar câteva sute de bucăţi – Ferrari Enzo a fost produs în doar 399 exemplare, fiind, la ora actuală, una dintre cele mai vânate maşini de către colecţionari.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide