Noul Koenigsegg CC850 a debutat cu motor V8 de 1.385 CP. Producție limitată la 50 de unități

Autor: Mihai Morcovescu acum o lună Știri auto

Producătorul suedez de automobile sport de înaltă performanță Koenigsegg aniversează în 2022 două decenii de existență. Pentru a marca așa cum se cuvine momentul, scandinavii au prezentat noul supercar CC850. Acesta este echipat cu motor V8 de 1.385 CP și va fi produs într-o serie limitată de doar 50 de exemplare.

Din punct de vedere estetic, modelul este aproape identic cu CC8S. Practic, vorbim despre o reinterpretare modernă a primei mașini pe care constructorul suedez a lansat-o în 2002.

În același timp, CC850 aduce un omagiu lui Christian von Koenigsegg. Fondatorul și șeful companiei împlinește 50 de ani de unde și numărul de exemplare care vor fi produse.

Noul Koenigsegg CC850 aduce un omagiu dublu

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Koenigsegg Automotive AB își făcea debutul în 2002 în industrie cu exoticul model C8S. Supercar-ul cu două locuri era propulsat de un motor V8 DOHC de 4,6 litri supraalimentat montat central. Acesta producea 655 CP și 750 Nm de cuplu. A fost prima mașină de serie care a folosit portierele de tip „diedre syncro-helix”, marcă înregistrată a producătorului suedez.

La 20 de ani distanță, Koenigsegg a dezvăluit noul model CC850, care aduce un omagiu primului model de serie Koenigsegg. Din punct de vedere vizual, noul supercar este, în fapt, o reinterpretare modernă a lui CC8S.

La partea frontală regăsim un set de prize de aer de mici dimensiuni și faruri LED cu trei blocuri optice integrate. De asemenea, există câte o priză de aer masivă pe fiecare parte laterală, în fața roților spate pentru o răcire mai bună a motorului. Portierele se deschid vertical, în același stil unic pentru toate modelele suedezilor.

La spate există un singur element aerodinamic static, și anume difuzorul de aer. De altfel, potrivit informațiilor oficiale, majoritatea elementelor aerodinamice sunt active, fiind ascunse atunci când mașina nu se află în mișcare. Aspectul exterior este completat de jantele de 20 de inch pe față și de 21 de inch pe spate.

Caroseria este fabricată din fibră de carbon și kevlar, în timp ce șasiul este confecționat dintr-un mix de fibră de carbon și aluminiu. Plafonul sportivei scandinave este demontabil.

Koenigsegg CC850 este sub semnul numărului 1.385

Cabina noului CC850 se distinge printr-o serie de elemente și inserții din fibră de carbon pe planșa de bord și pe fețele ușilor. Clienții vor beneficia de scaune sport din fibră de carbon îmbrăcate în piele portocalie. Aceeași culoare se regăsește la nivelul volanului, instrumentarului de bord, oglinzii retrovizoare și a portierelor.

Din punct de vedere tehnic, noul model Koenigsegg este propulsat de un motor V8 de 5,0 litri twin-turbo, furnizat de Jesko. Acesta livrează 1.185 CP atunci când este alimentat cu benzină și 1.385 CP și 1.385 Nm dacă este alimentat cu etanol (E85).

Propulsorul este asociat unei cutii de viteze Engage Shift System, care își schimbă rapoartele în funcție de modul de condus ales. Transmisia poate fi setată pe modul manual cu 6 trepte și cu pedală de ambreiaj sau pe modul automat cu 9 rapoarte. Greutatea mașinii este de doar 1.385 de kilograme. Asta înseamnă că avem de-a face cu un raport putere/greutate de 1:1, la fel ca Koenigsegg One:1.

Sursa: Motor1


Sursa foto: Koenigsegg


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide