Noul Megane E-Tech ar fi trebuit să fie, de fapt, cea de-a doua generație Zoe

Autor: Mihai Morcovescu acum 2 luni Știri auto

În toamna anului trecut Renault a lansat noul Megane E-Tech, primul dintr-o nouă generație de vehicule electrice produse de francezi. Ceea ce nu se știe este faptul că acesta ar fi trebuit să fie, de fapt, cea de-a doua generație a modelului Zoe.

Noua generație Renault Zoe va sosi în 2024 sau 2025

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Până la momentul lansării, Megane-ul electric era cunoscut sub numele de cod BCB Project. Inițial, această denumire era rezervată pentru cea de-a doua generație Zoe. Iar schițele de design de față dovedesc acest lucru.

Noul Renault Zoe ar fi trebuit să primească o nouă iterație sub forma unui hatchback compact cu aer de crossover. Acest lucru este dovedit de desenele realizate de Yan Jarsalle, designer la Renault. El este autorul liniilor estetice ale multor modele de succes produse de francezi. Între acestea Megane III RS, Clio IV, Clio IV facelift, Megane IV și Megane IV RS.

Într-una dintre schițe se poate observa numele Zoe inscripționat pe un panou din partea inferioară a caroseriei. Cu toate acestea, sub conducerea noului CEO Renault, Lucas de Meo, compania și-a revizuit strategia și a redistribuit „rolurile” în gamă.

Astfel, proiectul cunoscut intern sub numele de cod BCB, a dat naștere în cele din urmă actualului Megane E-Tech. Introducerea modelului complet electric a însemnat sacrificarea, cel puțin deocamdată, a celei de-a doua generații Zoe. Versiunea lansată în 2019 nu este altceva decât un restyling al modelului lansat în 2012. În schimb, urmașul actualului Zoe ar urma să-și facă debutul spre sfârșitul lui 2024 sau la începutul lui 2025, informează francezii de la L’Argus.

Cu alte cuvinte, proiectul BCB, care urma să fie un vehicul electric de segment B, adică un SUV urban, a fost „promovat” în segmentul C. Așa se explică faptul că, la cei 4,20 de metri, Megane E-Tech este mai scurt cu 15 centimetri comparativ cu varianta convențională Megane. De asemenea, este și mai îngust și arată ca un crossover.

În aceste condiții, cea de-a patra generație Megane cu motor termic, lansată în 2016, își va putea păstra locul în gamă. De altfel, modelul a fost supus unui facelift în 2020.


Sursa foto: Renault


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide