OFICIAL: Audi A6 Avant e-tron Concept. Modelul prefigurează un break electric pentru 2024

Autor: Mihai Morcovescu 17 mart. 2022 Știri auto

La un an distanță după prezentarea conceptului de sedan electric A6 e-tron, Audi prezintă acum versiunea A6 Avant e-tron. Vehiculul anunță un break cu emisii zero de serie pe care producătorul german îl va lansa în cursul anului 2024. Acesta va fi dezvoltat pe platforma MEB a grupului Volkswagen și va oferi o autonomie totală de până la 700 de kilometri.

Constructorul din Ingolstadt vine, astfel, și cu varianta Avant la aproape un an distanță de la prezentarea conceptului sedan Audi A6 e-tron.

Viitorul Audi A6 Avant e-tron de serie va fi identic cu acest coneept

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Oficialii din Ingolstadt anunță viitorul model de producție ca o alternativă electrică la modelul Audi A6 Avant. Astfel, în doi ani, portofoliul e-tron al germanilor va ajunge la cinci modele, asta pentru că, tot în 2024, își va face debutul și versiunea cu zero emisii A6 Sportback. Germanii spun că versiunea de serie A6 e-tron va fi aproape identică cu noul concept.

Ca gabarit, A6 Avant e-tron Concept vine cu niște dimensiuni generoase. Concret, acesta măsoară 4,96 metri în lungime, 1,96 metri în lățime și 1,44 metri în înălțime. De altfel, silueta foarte joasă este o caracteristică specifică modelelor e-tron.

Din punct de vedere estetic, partea frontală se distinge prin aceleași faruri LED înguste și ascuțite de pe A6 e-tron Concept 2021. Grila închisă și sigla Audi sunt iluminate, în timp ce bara de protecție  găzduiește două admisii de mari dimensiuni.

Dar, partea care atrage cel mai mult atenția este cea din spate. Hayon-ul incorporează stopurile care sunt sub forma unei baghete luminoase. Aceasta beneficiază de o tehnologie OLED prin care grafica luminilor diurne poate fi individualizată.

De asemenea, designerii Audi au montat pe plafon un element ornamental central fabricat din aluminiu, care se termină la eleronul de deasupra lunetei și care are darul de a „corecta” linia plonjată a acoperișului.

În partea inferioară a hayon-ului se află difuzorul supradimensionat, care integrează două elemente decorative cromate care conferă un aspect sportiv. Difuzorul asigură și o eficiență aerodinamică excelentă. A6 Avant e-tron Concept se laudă cu un coeficient cW de 0,24, același de pe e-tron GT de serie. Interiorul lui A6 Avant e-tron Concept rămâne, însă, în continuare un mister.

Autonomie de până la 700 de kilometri

Viitorul break electric de serie A6 Avant e-tron va fi dezvoltat pe noua platformă PPE (Premium Platform Electric). Dezvoltată împreună cu Porsche, aceasta este dedicată viitoarelor vehicule electrice pe care cele două mărci le vor construi în următorii ani. Între ele își va face loc și următorul Macan.

Conceptul A6 Avant e-tron folosește două motoare electrice care livrează împreună 469 CP și 800 Nm de cuplu. Bateria are o capacitate de circa 100 kWh, care promite o autonomie de până la 700 de kilometri în ciclu WLTP.

Conform informațiilor furnizate de Audi, acumulatorul va putea fi încărcată de la 5% la 80%, în mai puțin de 25 de minute, la o tensiune de 800 V. De asemenea, capacitatea de a trage 270 kWh de la o priză rapidă va face ca, în numai 10 minute, mașina să primească suficientă energie pentru 300 de kilometri.

În ceea ce privește performanțele, cei de la Audi au precizat doar că versiunile entry-level vor fi capabile să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 7 secunde. Modelele de tip vor realiza sprintul până la 100 km/h în mai puțin de 4 secunde.

Cum spuneam, alternativa electrică a lui A6 Avant va fi lansată în cursul anului 2024. Modelul convențional cu motoare termice și hibride va fi menținut în portofoliu cel puțin până în 2030.

Sursa: Audi

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Audi


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide