Opel Classics participă la cel mai mare raliu de mașini clasice din Germania

Publicat: 26 07. 2022, 13:35
Actualizat: 26 07. 2022, 13:42

Modelele care fac parte din colecția Opel Classics vor participa la Olympia Rally ’72 Revival, programat în perioada 8-13 august. Cursa se va desfășura pe un traseu cu o lungime totală de 2.252 de kilometri, între orașele Kiel și München.

Zilnic vor ave loc câte șase etape cu multe probe speciale. La startul raliului se vor alinia 197 de echipaje din nouă țări. Printre piloții care și-au anunțat participarea se va număra și dublul campion mondial de raliuri Walter Röhrl. Acesta aniversează 50 de ani de când a luat startul în prima ediție a cursei Olympia Rally. Acesta va pilota modelele Opel Commodore GS/E și Ascona 400

Ce modele Opel Classics vor lua startul în Olympia Rally’72 Revival

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

„Suntem încântați să participăm la această cursă cu modele clasice precum Rallye Kadett din 1971 și Commodore GS/E Coupé. De asemenea, ca un arc peste timp, la start se va alinia și noul model Astraplug-in hybrid. Acesta se distinge prin designul său pur și îndrăzneț și prin tehnologiile inovatoare de la bord”, a declarat Harald Hamprecht, vicepreședintele Opel pentru comunicare.

Walter Röhrl descrie Raliul Olympia din 1972 drept „Raliul Secolului” pentru că „după acest raliu, nimic nu a mai fost la fel”. Pentru legendarul pilot german a urmat primul său contract de pilot cu Opel. „Sub îndrumarea tunerului Irmscher m-am pregătit pentru primul meu Raliu Monte Carlo și pentru un sezon ’73 foarte interesant împreună cu noul meu copilot Jochen Berger”, a declarat Röhrl.

Bavarezul avea să câștige Campionatul European de Raliuri în 1974 pilotând un model Opel Ascona A: De asemenea, el cucerea titlul mondial la piloți pentru a doua oară în carieră în 1982, pe un Opel Ascona 400.

Röhrl a insistat să parcurgă câteva probe speciale cu modelele istorice Opel Blitz la Olympia Rally ’72 Revival. Astfel, pe 11 august, el la pilota de la Köln la Pferdsfeld modelul Commodore GS/E. Mașina este echipată cu un motor de 2,8 litri, care dezvoltă 160 CP. Cu o astfel de mașină Röhrl și Berger și-au făcut debutul împreună cu echipa Irmscher/Opel la Raliul de la Monte Carlo din 1973.

La start se va alinia și noul Astra plug-in hybrid

Apoi, Röhrl va parcurge cea de-a doua etapă la comenzile unui Opel Ascona 400. Cu acest model el a obținut numeroase victorii, în special cea din Raliul de la Monte Carlo, în 1982. Pe lângă modelele clasice Opel conduse de legendarul pilot, un alt model special, Opel Kadett B, va fi pilotat de către președintele onorific al ADAC sport, Hermann Tomczyk, și de veteranul sportului cu motor german, Günther Holzer.

Un alt model de legendă care va participa la legendarul raliu este Olympia 1100 SR din 1967. Modelul este echipat cu un motor 1100 SR, care dezvoltă 60 CP, resurse cu care putea atinge o viteză maximă de până la 170 km/h.

Opel Astra plug-in hybrid va participa, la rândul său, la Olympia Rally ’72 Revival. Modelul electrificat al compactei germane oferă o putere de 180 CP și un cuplu maxim de 360 Nm. În modul pur electric, mașina poate parcurge până la 60 de kilometri în regim urban.

Sursa: Opel