Cum arăta un permis de conducere în urmă cu peste 100 de ani?

Publicat: 16 08. 2020, 08:07
Actualizat: 16 08. 2020, 08:10

Atunci când a fost construită prima mașină, în 1886, nu exista obligativitatea deținerii unor documente care să confirme că o persoană are nevoie să conducă. Acestea au apărut însă, mai târziu. Cum arăta un permis de conducere în urmă cu peste 100 de ani?

GALERIE FOTO

Primul care a primit un act care să dovedească faptul că are voie să conducă a fost chiar inventatorul automobilului, Carl Benz. În 1888, autoritățile din Mannheim au emis un document (Genehmigung), care confirma faptul că Benz are dreptul “să desfășoare teste cu mașina pe care a construit-o”. Neamțul se apăra astfel în fața celor care se plângeau de zgomotul și mirosul insuportabile produse de Motorwagen-ul său.

În momentul în care soția sa, Bertha Benz, a făcut prima călătorie pe o distanță mare, de 106 kilometri, între Mannheim și Pforzheim, acolo unde locuiau părinții ei, aceasta nu avea un permis de conducere emis pe numele ei. Era august 1888 și astfel de permise nu erau încă obligatorii.

În 1903, în Regatul Unit, autoritățile au decis că niciun vehicul care se poate autopropulsa nu mai poate fi condus fără acte. Astfel, obținerea unui permis devine obligatorie începând cu 1 ianuarie 1904. Mai mult, orice astfel de vehicul trebuia înregistrat.

În Statele Unite, primele mențiuni referitoare la acte care dovedesc că cel aflat la volan are dreptul să conducă datează din 1903. În Franța, acestea au devenit obligatorii și mai devreme. Era anul 1899 când autoritățile franceze au impus obligativitatea impunerii unui astfel de document. În primul an, numai în zona metropolitană a Parisului, aproximativ 1.800 de persoane au depus cererea pentru obținerea unui carnet de conducere.

Școlile auto pentru obținerea unui permis de conducere în urmă cu 100 de ani

În 1904 la Mannheim, pilotul Jean Pfanz, angajat al Benz & Cie., a pus bazele unei școli auto. Școala sa însă, oferea doar cursuri teoretice, nu și practice. Astfel, cei care terminau cursurile nu ajungeau să și conducă o mașină.

Prima școală auto propriu-zisă și-a deschis porțile în Marea Britanie în 1910. Elevii învățau să reguli de circulație, să opereze comenzile aflate la bord, dar și să repare mașina. Opțional, aceștia puteau primi vehicule cu care să exerseze.

Primul carnet de conducere pentru un șofer profesionist a fost emis la 10 septembrie 1910 pe numele lui Josef Strassl. Acesta este expus, la ora actuală, la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart.