Perspectivă terifiantă: STB nu va mai putea să desfășoare activități de transport în București și Ilfov

Publicat: 12 02. 2021, 16:25
Actualizat: 12 02. 2021, 16:26

Președintele Comisiei de transport și mobilitate urbană din cadrul Consiliului General al Municipiului București, liberalul Florin Melciu, atrage atenția asupra unei perspective terifiante. Potrivit acestuia, STB nu va mai putea să desfășoare activități de transport în București și Ilfov de la jumătatea lunii martie dacă nu se iau măsuri urgente.

Intră în Galeria FOTO

Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători încheiat în 2018 între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov și STB S.A. urmează să expire pe data de 16 martie. Contractul stabilește cadrul în care serviciul de transport public este asigurat pe raza Bucureștiului și a județului Ilfov.

Potrivit lui Florin Melciu, după data de 17.03.2021, STB S.A. nu va mai avea niciun temei legal de prestare a serviciului de transport public. Deși contractul a fost prelungit de 2 ori, câte 90 de zile, între 18.09.2020 – 17.12.2020 și 17.12.2020 – 16.03.2021, acesta nu mai poate fi prelungit întrucât prevederile legale nu permit acest lucru.

STB nu va mai putea să desfășoare activități de transport. Care este soluția

„Ne aflăm într-o situație fără precedent, iar efectele acesteia pot duce la un real blocaj public. Bucureștiul riscă să fie paralizat, iar ca soluție de avarie s-ar putea reintroduce transportul de tip maxi-taxi, un tip de transport pentru care traseele nu sunt optimizate, orarul de circulație este dictat de cerere – șoferii acestora așteptând ca mașinile să se încarce și abia apoi să plece, efectuarea îmbarcării sau debarcării pasagerilor se face într-un mod haotic, în sensul că aceștia se îmbarcă și se debarcă acolo unde le este mai comod, punând astfel în pericol propriile vieți sau a altora”, a declarat liberalul într-o postare pe Facebook.

Pentru ca viitorul contract să intre în vigoare, este necesar avizul Consiliului Concurenței, iar ulterior avizului este necesară aprobarea acestuia de către consiliile locale ale Municipiului București și unitățile administrativ teritoriale din Ilfov.

Transportul în comun din Capitală trece printr-o perioadă grea, după ce pandemia a afectat călătoriile cu mijloacele de transport de suprafață. Cu toate acestea, Primăria București are în vedere înnoirea parcului de autobuze, troleibuze și tramvaie.