Premieră: Dacia a fost în 2021 al treilea cel mai vândut brand din Europa

Autor: Mihai Morcovescu acum 4 luni Știri auto

În contextul pandemiei generată de Covid-19 și a crizei componentelor electronice, Dacia a reușit totuși să-și majoreze vânzările în Europa. Producătorul de automobile a înregistrat în 2021 o creștere cu 3,1% a vânzărilor până la 537.095 de unități.

Cota de piață integrală a constructorului de la Mioveni a crescut cu 0,1 puncte procentuale la 3,5%. Pe piața continentală, a atins o cotă-record de 6,2% în segmentul vânzărilor către clienții privați. Astfel, brandul românesc a devenit în premieră al treilea cel mai vândut brand pe piața europeană în această categorie.

Dacia Sandero a fost cel mai bine vândut model

5 motive să alegi stepway

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

În afară de piața locală și de cea din Franța, marca autohtonă a fost printre mărcile cele mai bine vândute în alte nouă țări europene. Este vorba despre Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Republica Cehă, Ungaria şi Croația. În Germania, Dacia a intrat în Top 10, în timp ce în Maroc a fost lider de piaţă.

Modelele Sandero și Duster au fost principalii vectori de creștere. Pentru al treilea an consecutiv, Dacia Sandero a fost, în 2021, cel mai vândut model din Europa către persoanele fizice. Volumul de vânzări este cifrat la 226.805 de unități, 90% dintre acestea fiind realizate de a treia generație a modelului. În unele țări, Sandero a fost cel mai bine vândut model pe toate canalele de clienți, fiind al doilea cel mai bine comercializat autovehicul în Europa.

Dacia Duster urmează aceeași tendință, fiind din 2018 cel mai bine vândut SUV din Europa către clienții particulari. Cu 186.001 de unități vândute anul trecut, Duster a atins peste două milioane de exemplare vândute de la lansarea sa, în 2010.

Lansat pe piață în martie 2021, Dacia Spring şi-a făcut un debut comercial excelent pe piaţa vehiculelor electrice. Astfel, primul model cu zero emisii din istoria Dacia a fost vândut în 27.876 de unități. În același timp, la finele lui 2021, existau peste 46.000 de comenzi pentru electrica autohtonă.

Conceput pentru a democratiza accesul la mobilitatea electrică pentru utilizarea zilnică, Dacia Spring a devenit un automobil urban de referință pe multe pieţe. Astfel, 80% dintre cei care au achiziționat un model Spring au fost clienți noi ai mărcii Dacia.

Sursa: Dacia


Sursa foto: Dacia


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide