Preţurile maşinilor electrice în Japonia

Autor: Dan Vache 31 mart. 2010 Știri auto
Preţurile maşinilor electrice în Japonia

Primele maşini electrice puse în vânzare pentru marele public în
Japonia sunt Nissan Leaf şi Mitsubishi i MIEV, modele care au preţurile
mult mai mici decât ale primei maşini electrice de serie, Tesla Roadster. Nissan Leaf are un preţ
de listă de 3,76 milioane yen (cca. 30.200 euro), iar Mitsubishi i
MIEV costă 3,98 milioane yen (cca. 31.900 euro)
, în timp
ce Tesla Roadster costă aproape 100.000 euro, fiind un model de
nişă.

Însă Leaf şi i MIEV ar fi condamnate la un mare insucces
comercial dacă nu ar exista reducerile guvernamentale şi scutirile
de diverse taxe – pentru că sunt maşini electrice, deci nepoluante,
dar şi pentru a încuraja marele public să cumpere maşini
electrice.

Aşa încât, în realitate, japonezii pot cumpăra cele două
modele la preţuri mai avantajoase, sub bariera psihologică de 3
milioane de yen
:

– Nissan Leaf beneficiază de o reducere 770.000 yen, deci preţul
final de vânzare este de 2,99 milioane yen (cca. 24.000 euro)

– Mitsubishi i MIEV primeşte o reducere de 619.000 yen, aşa
încât este comercializat cu preţul de 2,9 milioane yen (cca. 23.000
euro)

Ambele modele beneficiază de sisteme de plată
avantajoase, de tip leasing
, cu servisare gratuită şi alte
mici detalii de natură să atragă clienţii (de exemplu, Nissan
include în rata lunară de 10.000 yen şi preţul energiei electrice
pe care o va consuma maşina…).

Aşteptările celor doi constructori sunt destul de modeste pentru
2010: Nissan speră să vândă 6.000 de modele Leaf, iar Mitsubishi
4.000 (după ce, în 2009, a vândut 1.400 de maşini către primării
sau diverse organisme guvernamentale.

Totodată, Mitsubishi speră că va reuşi să exporte circa 5.000 de
modele, în timp ce Nissan se bazează pe piaţa americană pentru
export: în USA, preţul maşinii este de 25.280 USD, cu discountul
guvernamental de 7.500 USD (mai mult, în California discountul este
suplimentat cu 5.000 USD, maşina costând doar 20.000 USD, iar
parcarea este gratuită).

Dacă, din punct de vedere al preţurilor şi instrumentelor
financiare, se pare că maşinile electrice de masă sunt cât de cât
avantajate, mai rămâne o problemă de surmontat:
infrastructura de alimentare
. Nissan face deja parte din
asociaţia CHAdeMO, care îşi propune lărgirea cât mai rapidă a
infrastructurii de alimentare pentru maşinile electrice.

Deocamdată, clienţii japonezi vor trebui să apeleze la dealerii
Nissan, care, până în luna decembrie, vor ajunge la un număr de
2.200 de puncte de alimentare, dintre care 200 cu alimentare rapidă
a bateriilor.

În Europa, doar din 2011 vom „intra în priză”, o dată cu
lansarea primelor maşini electrice de serie mare, pe care ni le
promite Renault (pionierul urmând a fi Renault Fluence E.Z.).

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide