Primarul Capitalei Nicușor Dan anunță revoluție la STB. Ce schimbări apar de la 1 septembrie

Autor: Cristian Agatie 01 sept. 2021 Știri auto

Primarul Capitalei Nicușor Dan anunță revoluție la STB pentru a crește atractivitatea transportului în comun din București. Iată ce schimbări apar de la 1 septembrie.

Intră în Galeria FOTO

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, și-a făcut bilanțul la 10 luni de mandat. Cu toate promisiunile făcute bucureștenilor încă în stadiu incipient, Nicușor Dan a anunțat mai multe schimbări la STB, compania de transport local din București. Printre schimbările anunțate se numără amenzi pentru șoferii care nu respectă orarul de circulație și controale la sânge pentru a crește numărul pasagerilor plătitori din mijloacele de transport în comun. Nicușor Dan a mai anunțat stadiul proiectelor de înnoire a parcului de vehicule ale STB.

„Am moştenit un contract de delegare provizoriu pentru serviciul de transport public, atât în relaţia cu STB, cât şi în relaţia cu ceilalţi operatori din zona regională. A fost nevoie de zeci de ore de discuţii. În urma acestor discuţii avem azi un contract de delegare pe zece ani serios, corect, care a mulţumit toate părţile care au luat parte la aceste discuţii. Faptul că avem acest contract de delegare pe termen lung era o condiţie pentru ca să putem accesa bani europeni şi pe tramvaie şi pe autobuzele electrice. Au început să fie aplicate amenzi de 100 de lei pentru şoferii care pleacă mai devreme sau mai târziu de la cap de linie faţă de orarul care este obligatoriu pentru ei”, a spus Nicușor Dan la conferința de presă.

Primarul Capitalei Nicușor Dan anunță revoluție la STB: Schimbări majore și controale la sânge

Nicuşor Dan a reamintit că a fost semnat contractul pentru achiziţia a 100 de tramvaie, finanţat cu 180 de milioane de euro, bani europeni, şi a precizat că primul tramvai urmează să intre în circulaţie în primăvara anului viitor. Edilul general a mai precizat că actuala administraţie a moştenit o licitaţie pentru tramvaie de 18 metri, „prea mici şi prea scumpe” pentru Bucureşti, exprimându-şi speranţa că Municipalitatea nu va fi obligată de instanţă să le achiziţioneze.

„Sunt complicaţii juridice aici. Sper să nu fim obligaţi de instanţă să le achiziţionăm, pentru că sunt şi prea mici şi prea scumpe pentru ce-i trebuie Bucureştiului. Fosta administrație a avut două licitații eșuate pe achiziția de autobuze electrice, din bani europeni. Am refăcut în ședințele anterioare CGMB indicatorii, i-am aprobat, vom lansa licitația și vom avea, până în 2023, 100 de autobuze electrice”, a apreciat Nicuşor Dan, potrivit Agerpres.

Doar 10% dintre călătorii care folosesc transportul în comun de suprafață din București și Ilfov își plătesc biletul. Practic, potrivit datelor oficiale, 210 500 de călători au bilete valabile în fiecare zi la o estimare de aprox. 2,1 milioane de călători/zi. Este motivul pentru care municipalitatea a anunțat controale la sânge de la 1 septembrie pentru depistarea celor care călătoresc fraudulos.

Suprataxa pentru călătorii prinși fără bilet este de 80 de lei (echivalentul unui abonament lunar pe toate liniile), iar călătorii frauduloși care acceptă să o plătească pot utiliza cardul de suprataxă ca titlu valabil de călătorie în ziua respectivă. A fost mărită și amenda pentru contravenienții care nu achită suprataxa, aceștia fiind obligați să plătească între 300 și 500 de lei după încheierea procesului verbal.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide