Problema locurilor de parcare: Care este sectorul cu cea mai mare cerere

Autor: George Cristea 29 mai 2021 Știri auto

Problema locurilor de parcare îi deranjează cel mai tare pe șoferii bucureșteni, chiar dacă parcările cu plată construite recent rămân goale. În unele sectoare, problema este mai acută decât în altele. Iată care este sectorul cu cea mai mare cerere pentru locuri de parcare.

Intră în Galeria FOTO

Şoferii din Bucureşti sunt nemulţumiţi de aglomeraţia din trafic şi de timpul pe care îl pierd căutând un loc de parcare. Cei mai mulți pierd chiar și 20 de minute căutând un loc de parcare la ore de vârf în anumite zone. Cu toate acestea, parcările publice construite recent au un grad scăzut de ocupare, mulți șoferi preferând să parcheze pe trotuare și în zone interzise. Motivele sunt banii și comoditatea.

Un studiu realizat de yeParking arată că sectoarele 1 şi 4 ale Capitalei sunt cele mai solicitate de şoferi, cu o pondere de 17% din total. Pe locurile următoare se clasează sectorul 6 (16% dintre conducătorii auto), sectorul 5 (pondere de 10%) şi sectorul 3, respectiv sectorul 2.

Cum poate fi rezolvată problema locurilor de parcare în București

„Autorităţile locale vor fi nevoite să lucreze mai mult pe viitor cu mediul privat, pentru a identifica oportunităţi de a rezolva problema locurilor de parcare. Există numeroase zone sau spaţii care se pot transforma, de pildă, peste noapte în parcări rezidenţiale. Cum ar fi cele ale centrelor comerciale, care în proporţie de 80% rămân goale pe timpul nopţii. În marile oraşe din Europa, autorităţile încurajează parksharing-ul, oferă beneficii şoferilor care îşi lasă autoturismele în parcări de tip ‘park&ride’ sau donează permanent veniturile obţinute din taxele de staţionări – către proiecte pentru comunitate: construirea de spitale sau şcoli”, susţin reprezentanţii aplicaţiei de parksharing.

Șoferii din București nu par însă sensibilizați de măsuri luate de municipalitate. Parcările park&ride de la periferie rămân goale chiar și când locurile de parcare sunt gratuite, după cum a dovedit-o experiența parcării de la Străulești. Șoferii preferă să intre cu mașina în oraș, cât mai aproape de locul în care au treabă. Problema este recunoscută și de reprezentanții municipalității, care spun că măsurile de coerciţie aplicate ar ajuta la rezolvarea problemei cu locurile de parcare.

„Din păcate cetăţenii parchează lângă locurile de parcare amenajate, adică pe trotuare, în zone interzise. Una din măsurile cele mai importante este civilizaţia şi civilizarea” , a afirmat Cristian Olaru, directorul Companiei Municipale de Parking Bucureşti.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide