Producătorul chinez NIO a intrat pe piața europeană. Prima stație de schimbare a bateriilor, în Norvegia

Autor: Cristian Agatie acum 8 luni Știri auto

Producătorul chinez NIO a intrat pe piața europeană, odată cu lansarea în Norvegia a modelului ES8. Prima stație de schimbare a bateriilor va fi inaugurată la Oslo în luna octombrie.

Intră în Galeria FOTO

NIO este una dintre cele mai hot companii din domeniul automobilelor electrice în acest moment, fiind considerată la fel de populară în China ca și Tesla în Statele Unite. Pe bună dreptate, mulți urmăresc rivalitatea dintre ele și le văd concurente direct pe piață.

Debutul european al lui NIO este așteptat de ceva vreme, iar acum este oficial, odată cu prezentarea vârfului de gamă ES8 la noul showroom al companiei din Oslo, denumit sugestiv NIO house. NIO ES8 cu bateria standard de 75 kWh costă de la 61.000 de euro, oferind o autonomie de 375 km în ciclul WLTP. O versiune cu autonomie extinsă este, de asemenea, disponibilă la prețul de 68.000 de euro. Aceasta dispune de o baterie de 100 kWh și poate rula până la 500 de kilometri cu un plin de baterie.

Producătorul chinez NIO a intrat pe piața europeană. Cât costă închirierea bateriei

Clienții NIO pot, de asemenea, opta pentru o mașină fără baterie, urmând să închirieze bateriile pe baza unei subscripții lunare, în cadrul programului Battery as a Service (BaaS). Tariful în acest caz este de 140 de euro pe lună pentru bateria standard sau 200 de euro pe lună pentru bateria de capacitate mărită. Închirierea bateriei reduce prețul mașinii cu 9.000 de euro, respectiv 16.000 de euro. Toate acestea sunt prețuri convertite din coroane norvegiene și, trebuie spus, mașinile sunt semnificativ mai scumpe în Norvegia decât în alte colțuri ale Europei.

NIO intenționează să amenajeze 20 de stații de schimbarea a bateriilor (Power Swap) până la finalul anului viitor. Prima stație Power Swap va deveni operațională în cursul acestei luni. În timp, compania chineză intenționează să se extindă și pe teritoriul Uniunii Europene. Norvegia, o țară în care se cumpără în principal mașini electrice, era ținta perfectă pentru primul pas în Europa, chiar dacă țara nu face parte din UE.

NIO s-a remarcat prin sistemul propriu de baterii interschimbabile. Schimbarea bateriei consumate cu una încărcată durează câteva minute și se face complet automatizat. Recent, NIO a reușit să impresioneze la testele EuroNCAP, unde modelul ES8 a obținut calificativul maxim (cinci stele), dar și un scor remarcabil la capitolul Safety Assist (92%).

 



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide