Project Trinity: Schimbare majoră de strategie la Volkswagen

Autor: Cristian Agatie 08 mart. 2021 Știri auto

Project Trinity marchează o schimbare majoră de strategie la Volkswagen, care a inițiat o transformare dintr-un producător auto tradițional într-un furnizor de software integrat.

Intră în Galeria FOTO

Pentru cei care privesc industria auto la modul tradițional, Project Trinity este o mașină având silueta din fotografie. Pentru cei care văd viitorul acestei industrii, este un proiect care marchează o transformare majoră de strategie la Volkswagen. De la procesul de fabricație, la sursele de venituri și modelul de business, totul va fi reorganizat pentru a permite mărcii germane să concureze într-un viitor care nu mai are legătură cu producția de mașini tradiționale.

Volkswagen și-a prezentat vineri noua strategie, demonstrând cum o companie auto tradițională poate evolua în era informațiilor. Project Trinity, pe care cei mai mulți îl asociază cu imaginea unui nou model cu propulsie electrică, este vârful de lance al noii strategii, intitulate sugestiv „Accelerate”. Nu este vorba doar despre o mașină electrică.

Project Trinity: Noua strategie Volkswagen

Trinity, după cum sugerează denumirea, prevede trei direcții majore de dezvoltare pentru Volkswagen: o nouă platformă electronică, care folosește software de ultimă generație, o simplificare a structurii furnizorilor mărcii și un sistem de producție inteligent, complet interconectat, la principala fabrică Volkswagen, din Wolfsburg.

Dacă pentru Volkswagen proiectul Trinity aduce schimbări evidente, pentru clienții mărcii acestea vor fi mai subtile. Ca și până acum, aceștia vor cumpăra o mașină având populara siglă în partea frontală. Va fi, însă, cel mai probabil, vorba de o mașină electrică cu conducere autonomă. Volkswagen vorbește despre democratizarea mașinii autonome. La data la care este prevăzută intrarea în producție a primului model Trinity, aceasta va atinge nivelul 2+ de autonomie și va dispune de hardware capabil să atingă nivelul 4.

Este o situație pe care producătorul american Tesla a pus-o deja în practică, mașinile sale fiind capabile să ofere autonomie de nivel 4, cu toate că software-ul este deocamdată limitat la funcții de asistare a conducerii – corespunzătoare nivelului 2. Mașinile Volkswagen vor schimba informații cu infrastructura și între ele pentru a permite luarea deciziilor în trafic în manieră proactivă.

Volkswagen promite, de asemenea, o regândire completă a modului în care va construi mașini la uzina din Wolfsburg. Potrivit șefului Volkswagen, Ralf Brandstätter, digitalizare, automatizarea și construcția ușoară vor juca un rol crucial în procesul de producție.

Volkswagen adoptă modelul Tesla

Potrivit mărcii germane, viitoarele modele din familia Trinity vor avea mult mai puține versiuni, iar acestea vor fi aproximativ identice la nivel hardware. Ca și la Tesla, toate mașinile vor avea totul deja la bord, iar diferitele funcționalități vor putea fi activate din software în funcție de nevoile clienților. Noua abordare va permite simplificarea procesului de producție, dar și introducerea unei noi surse de venituri în fluxul economic al Volkswagen.

În acel moment, automobilul nu va mai fi un vehicul, ci un produs software, care va permite monetizarea clienților chiar și după vânzarea unei mașini. Volkswagen intenționează să deschidă noi linii de business urmând exact modelul Tesla. Vorbim de venituri în sectorul energetic și al stațiilor de încărcare, venituri generate de funcții software introduse sau activate on-demand și conducere autonomă.

„Pe viitor, configurația individuală a mașinii nu va mai fi determinată de hardware la momentul achiziției. Astfel, clienții vor putea să adauge funcții on-demand în orice moment prin intermediul ecosistemului digital al mașinii”, a mai spus Ralf Brandstätter.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide