Ce este regula fermoarului și cum poate să ne scape de blocaje rutiere?

Publicat: 14 05. 2021, 15:15
Actualizat: 14 05. 2021, 15:41

Regula fermoarului ne poate scăpa de blocaje. Cei mai mulți șoferi nu au auzit niciodată de ea. Este, ce-i drept, o regulă nescrisă. Dar ce înseamnă, de fapt?

GALERIE FOTO

Regula fermoarului este una simplă și anulează regulile obișnuite de prioritate cu un singur scop: decongestionarea traficului. Aceasta poate fi pusă în aplicare atât la intersecția unor drumuri cu priorități diferite, cât și în cazul în care o bandă de circulație dispare, iar drumul se îngustează.

Un exemplu clar în care s-ar putea apela cu succes la această regulă este reprezentat de blocajele rutiere care se formează, în ultima perioadă, pe Autostrada Soarelui. Pe A2 sunt mai multe tronsoane în reparații, inclusiv podul de la Cernavodă. Pe toate acestea, traficul este deviat și se circulă pe o singură bandă pe sens. Modificarea este presemnalizată cu ajutorul indicatoarelor care anunță lucrări, îngustarea drumurilor și dispariția unei benzi de circulație.

Când două benzi de circulație se unesc într-una singură, apar probleme de prioritate, explică specialiștii pe pagina de Facebook “Polițiștii au umor”. “Șoferii din ambele cozi au impresia că au stat prea mult la coadă și vor să forțeze intrarea în bandă în detrimentul celui de lângă el. Prioritatea, în acest caz nu este precizată explicit în codul rutier, lucru care face ca situația să degenereze deseori.”

Cum funcționează, de fapt, regula fermoarului?

Puțini sunt instructorii care cunosc și care predau regula fermoarului la școala de șoferi. Polițiștii explică modul în care aceasta funcționează.

“Aceasta presupune că cele două benzi se unesc într-una singură cu mașinile ”lucrând” la fel ca dinţii unui fermoar. Intră o maşină de pe banda din dreapta, apoi una de pe banda din stânga, apoi iar una din dreapta, iar una din stânga şi așa mai departe.”

Oamenii legii sunt convinși că astfel, va fi asigurat un flux de trafic continuu, “fără probleme și claxoane”.