Renault 5 Diamant este o electrică retro cu volan din marmură

Autor: Ionuț Vîlciu acum o lună Știri auto

Pentru a marca împlinirea a 50 de ani de la lansarea primului Renault 5, compania a creat un tribut electric, numit Diamant.

Micul Renault 5 și-a făcut debutul acum 50 de ani, în 1972. Pentru a aniversa acest lucru, Renault și designerul francez Pierre Gonalons au colaborat pentru un proiect unic de restaurare.

Renault 5 – un mic diamant

Această restaurare este mai mult decât o conversie la un pachet propulsor electric. Este un întreg exercițiu de design. Mașina este vopsită într-o nuanță de roz care duce cu gândul la un trandafir. Finisajul este unul satinat, asemănător sticlei de spatele telefoanelor moderne. Partea de jos și detaliile caroseriei sunt vopsite într-o nuanță de auriu.

Lentilele blocurilor optice au fost desenate astfel încât să arate ca niște bijuterii. Jantele montate provin de pe versiunea Alpine.

Toată caroseria este plină de mici detalii. Putem observa mânerele ușilor, care arată ca niște sfere. La fel se întâmplă și cu schimbătorul de viteze, dar și cu mânerele de la macaralele geamurilor.

Volanul este o piesă de design inedită. Este confecționat din marmură reciclată și are o formă cel puțin interesantă, încovoiată. Aceeași marmură a fost folosită și în portbagaj, ca finisaj.

Pe lângă înlocuirea vechiului motor cu unul electric, Renault 5 a primit și trei ecrane digitale. Ele indică viteza, nivelul încărcării din baterie și ora. Pe lângă acestea, mașina are cititor de amprente pentru deschiderea ușilor. În mijlocul bordului se află un spațiu dedicat telefonului mobil, care ia locul sistemului multimedia al mașinii.

Cu toate că Renault 5 Diamant va rămâne un proiect unicat, o nouă generație a modelului urmează să fie lansată. Modelul electric R5 ar trebui să înceapă producția în 2024 și ar trebui să înlocuiască actualul Zoe.

Sursa: Motor1

 


Sursa foto: Motor1


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. citește mai mult

Comentarii
Inchide