Renault a oprit producția europeană a monovolumului compact Scenic. Ce se va întâmpla cu Grand Scenic?

Autor: Mihai Morcovescu 10 mai 2022 Știri auto

Producătorul francez de automobile Renault ar fi oprit definitiv producția europeană a monovolumului compact Scenic. Versiunea Grand Scenic va fi în continuare disponibilă la vânzare, însă doar pentru câteva luni pentru că, în final, va avea aceeași soartă. Cel puțin asta indică cele mai noi informații care au „transpirat” dinspre Boulogne-Billancourt.

Numele Scenic va apărea pe un nou model electric care va sosi în 2024

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Renault a lansat Scenic în 1996. În acel moment, din oferta sa făcea parte MPV-ul de mari dimensiuni Espace. Prima generație a modelului compact a fost un adevărat succes de piață. Francezii au vândut peste 2,8 milioane de exemplare vândute.

Odată cu apariția celei de-a doua generații, Scenic a primit și o variantă cu șapte locuri, denumită Grand Scenic. Aceasta este disponibilă și acum pe piață pe cea de-a patra iterație.

Piața monovolumelor a înregistrat, însă, un regres dramatic în ultimii zece ani. Aceasta este urmarea faptului că SUV-urile și crossoverele câștigă tot mai mulți clienți în Europa. Iar Renault Scenic, cel mai reprezentativ model pentru segmentul MPV-urilor compacte, este ultima victimă.

Potrivit celor mai noi informații care circulă în industrie, Renault tocmai a oprit definitiv producția modelului care a inaugurat acest segment. Mai exact, versiunea clasică a lui Scenic ar fi fost eliminată din gamă în urmă cu câteva zile, informează francezii de la Caradisiac. În ceea ce privește varianta Grand Scenic va mai fi disponibilă doar câteva luni până când și ea va fi scoasă din producție în Europa.

După cum a anunțat deja șeful Renault, Luca de Meo, numele Scenic nu va dispărea, însă, definitiv. Acesta va fi folosit pentru un nou model electric, care ar urma să fie lansat în 2024.

Sursa: Caradisiac

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Renault


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide