Renault, pe locul 2 în topul mărcilor importate în România, în 2022

Autor: Adrian Somai 17 ian. 2023 Știri auto

Anul 2022 s-a dovedit a fi un an marcat de constrângeri de aprovizionare pentru întreaga industrie auto, Renault fiind unul dintre constructorii care au simțit asta pe propria piele. Producătorul francez a înregistrat la finele anului trecut o cifră de vânzări de 1.466.729 de unități, în scădere cu aproape 10 procente în raport cu anul precedent.

Pe plan european, Renault a atins o cotă de piață de 6.4%, în scădere cu 0.7 puncte procentuale față de anul precedent. La fel ca și în 2021 însă, marca franceză a înregistrat progrese semnificative în segmentele care generează cea mai mare valoare. Prin intermediul unui comunicat emis recent, francezii anunță că au livrat pe Bătrânul Continent un număr de 832.605 unități pe parcursul întregului an 2022.

Creștere în segmentele care generează valoare

În 2022, Renault este al treilea brand european în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice. În conformitate cu ambițiile sale de a obține cel mai ecologic mix de pe piața europeană până în 2025, cu peste 65% din vehiculele electrificate, Renault își crește ponderea vehiculelor electrificate cu 9% față de 2021. Gama E-Tech (motorizări electrice și hibride) reprezintă acum 39% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2022, în timp ce media pe piață este de 31%.

Noul Megane E-Tech Electric a completat oferta Renault de vehicule electrice în Europa în a doua jumătate a anului 2022 și a devenit imediat unul dintre cele mai populare vehicule electrice de pe piața de retail, cu 33.000 de unități vândute. De asemenea, tehnologia full-hybrid s-a dovedit a fi în plină expansiune, cu 117.000 de unități vândute, +64% față de 2021.

Renault anunță că și-a atins, de asemenea, și obiectivul de retail, cu mai mult de unul din două vehicule vândute către clienți persoane fizice. Mixul de retail a crescut cu 8 puncte față de 2021 pentru a ajunge la 51%, ceea ce reprezintă un plus de 7 puncte față de media pieței. Cota Renault pe piața de retail s-a îmbunătățit cu 0,3 puncte față de 2021, până la 6,1% în Europa.

Creștere și pe piața auto din România

Pe o piață în creștere cu 3.7%, Renault a înmatriculat în România 11.672 de vehicule, înregistrând o cotă de piață de 8,1%. Astfel, a ocupat a doua poziție în topul mărcilor importate înmatriculate în 2022. Renault a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în segmentul C, acesta reprezentând 45% din totalul vânzărilor de vehicule de persoane în 2022. De asemenea, Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate, cunoaște un succes remarcabil și în România, reprezentând 34% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii.

La această evoluție a celor de la Renault în România a contribuit lansarea Megane E-Tech Electric și continuarea poveștii de succes Arkana, model lansat în 2021. Principalele modele Renault  înmatriculate în țara noastră sunt Clio (2.418 unități), Megane Sedan (1.999 unități) și Captur (1.534 unități).

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Adrian Somai
Adrian Somai
Am studiat cursurile Facultății de “Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori” din cadrul Academiei de Studii Economice București. Lucrez în presă de mai bine de cinci ani, colaborând de-a lungul vremii cu diverse publicații precum Ziarul de Sport, Cars.ro sau Manager.ro. Mi-a plăcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide