Rivalul din Europa al Tesla a produs prima sa baterie litiu-ion

Autor: Daniel Samoilă acum 6 luni Știri auto
Rivalul din Europa al Tesla a produs prima sa baterie litiu-ion

Tesla are concurență serioasă în Europa. Este vorba de producătorul suedez de baterii Northvolt, care a anunțat că a produs prima sa celulă de baterie litiu-lion la fabrica din Skelleftea.

În acest fel, Northvolt a respectat termenul pentru a începe producția la uzină înainte de finalul anului 2021.

Northvolt, evaluată la 12 miliarde de dolari, rivalizează cu divizia de fabrica a bateriilor de la Tesla. Suedezii au anunțat că este prima baterie de acest tip proiectată, dezvoltată și asamblată la o gigafabrică (nr.red. fabrică de baterii) de către o companie din Europa.

Majoritatea bateriilor pentru mașini electrice nu sunt fabricate în Europa

Potrivit Mediafax.ro, celula de baterie a ieșit marți, 28 decembrie, de pe linia de producție a gigafabricii.

„Această primă celulă este doar începutul. Pe parcursul anilor următori, așteptăm cu nerăbdare ca Northvolt Ett să își extindă capacitatea de producție pentru a permite tranziția europeană către energia curată”, a declarat Peter Calsson, cofondator și director general al Northvolt.

Majoritatea bateriilor pentru mașinile electrice sunt în fabricat în America și Asia, dar Northvolt își propune să schimbe acest lucru.

Northvolt are mai puțin de șase ani de existență, dar a semnat deja contracte în valoare de peste 30 de milioane de dolari cu diferiți producători auto, cum ar fi Volkswagen, BMW, Volvo și Polestar.

Northvolt susține că livrările pentru această baterie vor începe în 2022, iar capacitatea de producție va crește la 60 de gigawați pe oră în următorii ani, ceea ce ar fi suficient pentru a livra baterii pentru aproximativ un milion de mașini electrice.

În 2021 au crescut și vânzările pentru mașinile electrice. Tot mai mulți europeni au decis să-și achiziționeze un model electric, iar producătorii auto au ieșit pe plus în urma tranzacțiilor.  Vânzările mașinilor electrice au crezut și pentru că marii producători nu mai pot onora comenzile pentru vehiculele cu combustie internă, din lipsa semiconductorilor.


Sursa foto: ProMotor



Comentarii
Inchide