În România ajung zeci de mașini făcute din două bucăți. Cum se reconstruiesc după ce au fost declarate daună totală?

Publicat: 21 09. 2020, 10:30
Actualizat: 21 09. 2020, 10:30

Ce poți face cu două mașini care au fost declarate daună totală după ce au fost lovite una în față și cealaltă în spate? Le tai și faci una singură din ele! În România și alte state din vestul Europei, ajung zeci de astfel de mașini!

GALERIE FOTO

Mașinile cu accident în istoric sunt, fără dubii, mai ieftine. Este un lucru firesc, dar acesta presupune sinceritatea vânzătorului. De cele mai multe ori însă, vânzătorii ascund această informație, sperând să obțină un preț cât mai mare pe mașina scoasă la vânzare.

Mașinile care au fost implicate în accidente minore nu reprezintă un risc pentru viitorii posesori. Zgârieturile, o portieră înfundată, o bară lovită nu nu afectează structura de rezistență a mașinii. Dar uneori sunt scoase la vânzare autoturisme reconstruite din două vehicule, ambele declarate daune totale după ce au fost grav avariate în față, respectiv în spate.

Odată ce o mașină a fost declarată daună totală de către un asigurator, înseamnă că, per total, costul reparațiilor depășește valoarea de piață a acelei mașini.

Specialistul 99Vehicles trage un semnal de alarmă: Nu cumpărați mașini făcute din două bucăți! Modelele vizate sunt cele premium. BMW, Mercedes-Benz, Audi și Volvo, dar și Volkswagen, de multe ori aproape noi, primesc o nouă șansă la viață pe șoselele din România.

În mod normal, aceste mașini ar trebui să ajungă la casat. Dar specialiștii reconstruiesc caroseriile ca pe un puzzle, din două vehicule tăiate după ce au fost avariate. Le taie pe cele lovite și sudează bucățile care nu au fost avariat. Astfel de operațiuni se fac și pe lung, și pe lat, în funcție de cum au fost lovite mașinile.

Următorii pași sunt ranforsarea, îndreptarea, polisarea și vopsirea. La final, deformările se mai pot observa doar de către specialiști. Punctul de sudură însă, reprezintă un punct slab. În cazul unui nou accident, deformarea va fi mult mai agresivă, iar cei aflați la bord s-ar afla în mare pericol.

Un BMW Seria 7 reconstruit din două bucăți

Răzvan de la 99Vehicles vorbește despre un BMW Seria 7 reconstruit din două mașini. Reconstrucția, pas cu pas, a fost postată pe un canal de YouTube. 27 de zile a durat operațiunea. Limuzina germană suferise un accident în care partea stângă și partea frontală fuseseră complet distruse. Asiguratorul o  declarase daună totală.

Volkswagen a realizat un test de impact în care a implicat un Passat B6 reparat de specialiști cu piese originale, conform indicațiilor de reconstrucție a caroseriei, și un Passat B6 reparat de persoane nespecializate în astfel de reconstrucții, care nu au respectat indicațiile producătorului. Diferențele, în ceea ce privește aspectul celor două sedanuri reparate nu se pot observa cu ochiul liber. Dar diferențele de deformare în cazul impactului sunt colosale.

Aproximativ 650.000 de mașini Volkswagen sunt implicate anual în accidente în Germania. Multe dintre acestea ajung în România după reparații, cu descrierea “în stare bună, fără accident”.