SEAT 20V20 prefigurează primul crossover al producătorului

Autor: Andrei Ştirbu 03 mart. 2015 Știri auto

Spaniolii au prezentat, în premieră, la Geneva 2015, un concept SUV care prefigurează noua abordare a mărcii. „20V20 este noua carte de vizită a brandului SEAT”, ne spune Jürgen Stackmann, CEO-ul SEAT. Ce ar trebui, deci, să însemne acest SUV cu nume alambicat?

Oh, în primul rând, numele: 20V20 se traduce prin Vision 2020 (vision veinte veinte), iar aceasta este singura explicaţie care implică anul 2020 pe care s-o primeşti de la SEAT. Din fericire, Seat va continua să-şi boteze modelele cu nume decente, aşa că, în producţie de serie, va avea un nume care chiar înseamnă ceva.

„Cu 20V20, arătăm cum anume vom dezvolta, pentru modelele care vor urma, limbajul de designul unic şi foarte de succes al Seat. Designul este deja unul dintre cele mai importante motive în achiziţionarea unui Seat, iar noi intenţionăm să ne axăm pe puterea acestuia, asistat în acelaşi timp de tehnologie. Multe detalii ale lui 20V20 se vor regăsi pe viitoare modele de producţie. Important este şi faptul că acum aplicăm formula câştigătoare a lui León în toată gama şi asta va reprezenta, cu siguranţă, formula câştigătoare Seat în viitor” completează domnul Stackmann.

Cu toate că noi – şi restul lumii – ne aşteptăm ca, în producţie de serie, modelul să fie un rival pentru Nissan Qashqai / Renault Kadjar / Mazda CX-5 / Volkswagen Tiguan, 20V20 se prezintă cu dimensiuni… impresionante la Geneva. Şi nu ne referim doar la jantele de 20 de inci.

În lungime, 20V20 măsoară 4.659 de milimetri, dintre care 2.791 de milimetri îi constituie ampatamentul, în timp ce garda la sol se situează la nivelul a 228 de milimetri – cifre care indică o clasă superioară. La capitolul „mai mare decât ar trebui” se încadrează şi portbagajul, al cărui volum este de 600 de litri. Probabil că la prima spălare o să-şi revină în dimensiuni. E timpul să trecem la tehnologie.

Conform Seat, 20V20 poate acomoda un TSI cu până la 300 CP sau un diesel TDI de 240 CP – şi, de ce nu, o versiune plug-in hybrid, cu mod de rulare exclusiv electric. Puterea este transmisă tuturor celor patru roţi prin intermediul unei cutii automate DSG şi al unui „sistem de tracţiune integrală controlat electronic”. Practic, dispui de platforma tehnică MQB, îmbrăcată în cel mai dramatic mod posibil.

Interiorul este scăldat în piele Poltona Frau şi ornat cu tehnologie greu de trecut cu vederea. Literalmente. Ecranul central are un diametru de 12,3 inci şi înglobează sistemul de infotainment, botezat Virtual Cockpit. Un alt detaliu simpatic este compartimentul de încărcare (wireless) al telefonului mobil.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide