Seat plănuiește lansarea unui nou model electric accesibil. Va costa mai puțin de 20.000 de euro

Autor: Ionuț Vîlciu 09 mai 2024 Știri auto
Seat plănuiește lansarea unui nou model electric accesibil. Va costa mai puțin de 20.000 de euro

Brandul Seat nu va dispărea, ba chiar va lansa un nou model electric. Compania anunță planuri pentru o electrică ce va costa mai puțin de 20.000 de euro.

Șeful companiilor Seat și Cupra, Wayne Griffiths, a pus capăt speculațiilor referitoare la viitorul mărcii Seat, confirmând probabilitatea unui nou model electric accesibil ce va fi lansat în viitor. Aceste speculații au fost parțial alimentate de Thomas Schäfer, președintele Volkswagen, care a spus anul trecut că „viitorul pentru Seat este Cupra”. Conform spuselor lui Griffiths, viitoarea gamă de modele Seat va lua formă atunci când va fi rentabilă producția de modele electrice accesibile.

„Întrebarea de 20.000 de euro este când Seat trebuie să fie pe masă și ca parte a răspunsului”, a declarat Griffiths pentru publicația britanică Autocar. El a mai spus că, în ciuda faptului că grupul Seat se va concentra asupra brandului Cupra pentru că aduce profit, focusul va reveni asupra brandului Seat de îndată ce electrificarea va ajunge și în segmentele mai accesibile ale pieței auto.

Seat nu va dispărea, dar așteaptă momentul potrivit pentru a lansa noi modele

O astfel de mașină nu este o prioritate imediată pentru grupul Seat, deoarece nu ar fi profitabilă astăzi, iar Griffiths a spus că „prioritatea mea este profitabilitatea”. Seat SA a obținut un profit de 625 de milioane de euro anul trecut „cu jumătate din toată cifra de afaceri de la Cupra și cu o profitabilitate mai mare”. Cupra a contribuit la creșterea marjelor grupului la 4,4% și acum reprezintă aproape 50% din valoarea Seat SA.

Seat a prezentat versiunile facelift pentru modelele Ibiza și Arona, actualizări despre care Griffiths spune că sunt importante pentru a arăta că marca va continua să investească în noi modele.

„Există loc pentru ambele și una nu o exclude pe cealaltă. Dar uneori trebuie să ai priorități, salvându-ți compania, salvându-ți lucrătorii și salvând viitorul”, a mai spus Wayne Griffiths.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide