Şi noi îi credem pe cuvânt. Rezultate surpriză, iar una e chiar mare.

Şi noi îi credem pe cuvânt. Rezultate surpriză, iar una e chiar mare.

Autor: Alexandru Banu acum 4 ani Știri

European New Car Assesment Program, d’aici vine Euro NCAP. Şi este referinţa noastră pentru maşini sigure, atunci când căutam asta. Celebrele crash – teste sunt făcute în laboratoarele Euro NCAP. Maşinile sunt lovite din toate părţile, componentele de siguranţă pasivă şi eficienţa sistemelor electronice sunt trecute prin toate etapele de testare. La sfârşit, maşinile primesc steluţe ca la bac (maximum 5) şi procentaje în fiecare categorie de test.

De obicei, lumea ia în calcul stelele, iar dacă sunt toate 5 acolo, nu mai contează procentele. Însă Euro NCAP face departajările în topul anual fix în funcţie de procentele astea.  Din 2016, dacă vrei să fii regina testelor şi să le iei ochii clienţilor, trebuie deja să ai standard pe maşină sistem de frânare atunci când maşina detectează pietoni. Datorită acestei includeri la premiile anului, Toyota Prius este cea mai sigură maşină mare de familie testată în 2016. În total, Euro NCAP a testat 18 maşini de la 1 ianuarie până azi.

Prius a scos 92% la protecţia pentru adulţi, 82% la cea pentru copii, 77% la impactul cu pietonii şi 85% eficienţa sistemelor de siguranţă pasivă.

La maşini mici de familie, Hyundai Ioniq (electric sau hibrid) a scos surprinzător cel mai bun scor, cu 91% protecţie pentru pasageri, 80% pentru copii, 70% protecţia pietonilor la impact şi 82% eficienţa sistemelor de siguranţă pasivă.

La SUV-uri mici, Volkswagen Tiguan stă cel mai bine, cu procente foarte bune (96% protecţie adulţi, 84% protecţie copii, 72% protecţie pietoni, 68% eficienţa sisteme electronice de siguranţă.

În categoria maşini mari premium, Mercedes Clasa E a obţinut rezultate bune, însă nu a luat premiu pentru că a fost singura testată în clasa ei.

În cele mai importante faze de testare Euro NCAP, maşinile au 64 de km/h (viteza maşinii). Ele simulează impactul dintre două maşini care se ciocnesc frontal cu viteze identice, de câte 50 de km/h. Pentru testul de protejare a pietonilor la impact, maşinile au 40 de km/h. În Statele Unite ale Americii, testele de impact sunt făcute de IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Procedurile sunt similare celor Euro NCAP.

 



Comentarii
Inchide