Skoda Octavia Combi împlinește 25 de ani

Autor: Ionuț Vîlciu acum 3 săptămâni Știri auto

Varianta break a modelului Skoda Octavia împlinește 25 de ani. Conceptul Octavia Combi a fost prezentat pentru prima dată în anul 1997.

În septembrie 1996, la cinci ani și jumătate după ce s-a alăturat grupului Volkswagen, Skoda a deschis fabrica de la Mladá Boleslav. Producția de serie a primei generații de Skoda Octavia a marcat începutul unei noi ere pentru producătorul ceh de automobile.

Procesul de dezvoltare al modelului liftback, care la acea vreme se baza pe o nouă platformă a Grupului Volkswagen, a început încă din 1992. La 10 septembrie 1997, Skoda a prezentat un studiu de design al Octaviei Combi la Salonul Auto de la Frankfurt. Acest lucru s-a întâmplat la puțin peste un an de la intrarea în producție a versiunii liftback.

La mai puțin de șase luni mai târziu, producția de serie a modelului Octavia Combi a început. În februarie 1998, versiunea break a Octaviei a intrat în producție. În acest proces, compania a stabilit noi standarde în producție. Secțiunea laterală a caroseriei a fost formată într-o singură bucată din tablă ambutisată. Echipamentul a asigurat o precizie de o zecime de milimetru, iar greutatea matriței de presă necesară a fost de 63 de tone. Imediat după, în martie 1998, Octavia Combi a sărbătorit premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva. Primii clienți au preluat vehiculele lor două luni mai târziu.

Specificațiile tehnice ale originalei Octavia Combi

Există câteva diferențe, ce-i drept destul de mici între versiunea liftback și cea break. În primul rând, Octavia Combi este cu 6 milimetri mai lungă și cu 26 de milimetri mai înaltă decât varianta normală. Distanța dintre punți a rămas aceeași. Ea măsura 2,512 milimetri.

Nici masa nu diferea foarte mult. Octavia Combi era mai grea cu maximum 30 de kilograme față de o versiune liftback. Spațiul din portbagaj măsura 548 de litri cu bancheta ridicată. Atunci când banchetele erau pliate, volumul total creștea la 1512 litri.

Sursa: Skoda


Sursa foto: Skoda


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide