Șocant: Podul suspendat de la Brăila are probleme înainte de finalizare. CNAIR a cerut o intervenție de urgență

Publicat: 19 06. 2021, 14:56
Actualizat: 19 06. 2021, 14:57

Un videoclip postat pe Youtube arată că Podul suspendat de la Brăila, cea mai spectaculoasă lucrare de infrastructură realizată după revoluție, are probleme încă înainte de finalizare. Compania de drumuri a cerut o intervenție de urgență”.

Intră în Galeria FOTO

Podul suspendat de la Brăila a intrat în faza finală a construcției, după ce a început operațiunea de întindere a cablurilor. România plătește două miliarde de lei companiilor Astaldi (Italia) și IHI Infrastructure (Japonia) pentru a construi cea mai spectaculoasă lucrare de infrastructură din perioada postcomunistă.

Dincolo de filmările din diferite etape ale construcției, care au suscitat un interes major din partea cititorilor Promotor, o filmare recentă sugerează că podul ridicat peste Dunăre are deja probleme structurale. În videoclipul postat pe Youtube se vede cum apa se scurge din zona blocurilor de ancoraj a cablurilor. Autorul clipului face și o paralelă nefericită cu podul care s-a prăbușit în orașul italian Genova în anul 2018.

Într-un răspuns solicitat CNAIR de jurnaliștii de la Libertatea, compania de drumui admite că „apariția infiltrațiilor la blocurile de ancoraj este o situație neprevăzută” și că a cerut o expertiză tehnică și o „intervenție de urgență” în vederea remedierii, plus monitorizarea „strictă și permanentă” a lucrărilor. Constructorii au început totodată lucrările de etanșare a rosturilor, în vederea evitării apariției unor consecințe asupra capacității structurale a blocurilor de ancoraj, mai susține compania.

Podul suspendat de la Brăila are probleme. Reacția companiei naționale de drumuri

„Prin expertiza tehnică au fost prevăzute măsuri de supraveghere a situației infiltrațiilor (monitorizare fisuri și tasări), precum și măsuri de intervenție graduală până la înlăturarea completă a infiltrațiilor. De asemenea, pentru buna exploatare a podului și corecta monitorizare a acestuia sunt inițiate unele acțiuni pentru formarea unui grup de specialiști care vor administra acest obiectiv de investiții”, se arată în răspunsul primit de la CNAIR.

„Mai subliniem că în vederea evitării apariției unor consecințe asupra capacității structurale a blocurilor de ancoraj, antreprenorul a început lucrările de etanșare a rosturilor. Aceste lucrări se realizează în baza unei proceduri tehnice de execuție aprobate de inginer”, arată CNAIR.

Podul de la Brăila va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia și Dobrogea. Podul va fi conectat la rețeaua rutieră prin drumul Brăila-Jijila și drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin. Drumul principal va avea o lungime de 19 km, iar drumul de legătură Smârdan-Măcin va avea peste 4 km.

via: Economedia