Șoferii sunt revoltați: După lărgirea DN7 la patru benzi apar limite de viteză de 50 km/h

Autor: Cristian Agatie acum o lună Știri

Pe DN7 a fost deschisă de curând circulația pe segmentul cu patru benzi dintre Boița și Tălmaciu. Cu toate acestea, primele imagini cu asfaltul turnat în această zonă i-a revoltat pe șoferi. După lărgirea DN7 la patru benzi apar limite de viteză de 50 km/h care par fără sens.

Intră în Galeria FOTO

Tronsonul de drum dintre Boița și Tălmaciu, proaspăt lărgit de la două la patru benzi de circulație, a primit zilele trecute noile marcaje rutiere. Lucrările au durat aici mai bine de un an. Șoferii au fost surprinși să constate că pe cea mai mare parte a lui, noul sector de drum este limitat la 50 de km/h, scrie Turnul Sfatului. Comentariile de pe rețelele de socializare reflectă foarte exact această stare absurdă.

„Credeam că tot efortul acesta, inclusiv financiar, că e făcut din banii noștri, a fost ca după ce mergi pe Valea Oltului după TIR-uri, în sfârșit să ai ocazia să depășești. Păi, dacă e limita la 50 de km pe oră, cum pot eu să trec de TIR legal? Și atunci, dacă tot după TIR ajung să stau, ce rost a avut?”, a reacționat un șofer la imaginile în care se observă limitele de viteză.

După lărgirea DN7 la patru benzi apar limite de viteză de 50 km/h. Ce spune DRDP Brașov

De cealaltă parte, reprezentanții DRDP Brașov, instituția care administrează drumurile naționale din județul Sibiu și totodată beneficiarul investiției, se apără spunând că scopul lărgirii nu a fost creșterea vitezei de circulației, ci siguranța circulației. Într-adevăr, lărgirea drumului a dus la eliminarea unui punct negru, prin separarea pe o porțiune de aproximativ 500 de metri a celor două sensuri de mers. Cel aferent direcției Boița – Sibiu va fi deservit de cele două benzi ale actualului drum, iar pentru sensul invers de circulație tocmai a fost amenajată infrastructura la un nivel cu câțiva metri mai jos de actuala cale.

„Scopul acestei investiții nu a fost să mărim viteza de deplasare prin creșterea limitei de viteză. De altfel, drumul doar a fost lărgit, arhitectura și configurația lui nu s-au schimbat. Scopul proiectului a fost eliminarea unui punct negru pe Drumul Național 7 prin creșterea siguranței rutiere. Limita de viteză a rămas aceeași care era și înainte pentru că, dacă urmăriți clipul video la care faceți referire, marcajele precedă o serie de curbe periculoase”, a explicat Robert Elekes, purtătorul de cuvânt al DRDP Brașov.

Pe DN 7 Valea Oltului, pe același sector dintre Tălmaciu şi Boiţa, la finalul anului viitor se va realiza şi conexiunea cu primul lot al Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti. Tronsonul Sibiu – Boiţa (13 km), unde lucrează constructorul PORR din Austria, a depăşit stadiul fizic de 50 % şi ar putea fi deschis în decembrie 2022.



Comentarii
Inchide