Șoferul care a făcut accident cu mașina de pompieri nu era băut. De ce etilotestul a arătat alcoolemie?

Publicat: 20 11. 2020, 07:45
Actualizat: 20 11. 2020, 07:54

Șoferul care a făcut accident cu mașina de pompieri nu era băut, deși testul cu etilotestul arăta că acesta ar fi consumat alcool înainte de a urca la volan. Ce s-a întâmplat, de fapt?

GALERIE FOTO

O mașină de pompieri a Inspectoratului pentru Situații de Urgență, din cadrul Detașamentului de Pompieri Băneasa, a un stâlp de beton de pe Bulevardul Alexandru Șerbănescu din sectorul 1 al Capitalei, în noaptea de 17 spre 18 noiembrie, în jurul orei 00:50.

Cei patru pompieri, membri ai echipajului, au fost răniți și au avut nevoie de îngrijiri medicale. Trei dintre ei au fost externați după câteva ore. Cel de-al patrulea a fost supus unei intervenții chirurgicale la picior în dimineața următoare.

Polițiștii sosiți la fața locului au urmat procedura standard și au testat șoferul cu aparatul etilotest. Aparatul a arătat o alcoolemie de 0,18 mg/l alcool pur în aerul expirat. Conducătorul auto a fost condus la sediul Institutului Național de Medicină Legală pentru recoltarea probelor bilogice. Acestea au arătat că bărbatul aflat la volan nu consumase alcool. Rezultatul a fost zero. Ce se întâmplase, de fapt?

Adevărul despre șoferul care a produs un accident cu mașina de pompieri

Echipajul se deplasa către baza din Bulevardul Expoziției. Pompierii interveniseră în sprijinul unui echipaj din cadrul Serviciului de Ambulanță București-Ilfov pentru transportul unui pacient supraponderal. Pacientul fusese confirmat pozitiv cu Covid-19.

Pompierii au purtat combinezoane de protecție în timpul intervenției, respectând protocolul pentru gestionarea cazurilor de infecții. Aceștia fuseseră decontaminați la fața locului, cu substanțe dezinfectante din dotarea ambulanței SMURD care a intervenit în acel caz. Substanțele dezinfectante, cu o concentrație mare de alcool, au determinat rezultatul indicat de aparatul etilotest, imediat după accident.

Potrivit primelor informații, șoferul nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum, carosabilul fiind ud în acea noapte. Acesta a pierdut controlul volanului și a izbit un stâlp aflat pe marginea drumului.