Stellantis mută producția de van-uri din Rusia în Europa de Vest

Autor: Cristian Gubandru 13 mart. 2022 Știri auto

Stellantis va îngheța planurile pentru mai multe investiții în Rusia după invazia în Ucraina, a declarat directorul general al companiei Carlos Tavares.

În plus, Stellantis își va muta producția de van-uri din Rusia în Europa de Vest. Producătorul auto a declarat că a suspendat toate importurile și exporturile de vehicule din Rusia. Compania are în Kaluga o fabrică unde asamblează van-uri în parteneriat cu Mitsubishi.

Fabrica din Kaluga, care are o capacitate de producție de 125.000 de vehicule pe an, a fost văzută ca un hub global de export pentru Stellantis. Fabrica a început să construiască autoutilitare în 2017 pentru fostul Grup PSA, care a fuzionat cu Fiat Chrysler Automobiles pentru a forma Stellantis.

Stellantis a declarat în ianuarie că producția de la fabrica din Kaluga s-a dublat în 2021 față de 2020.

Ce modele fabrica Stellantis în Rusia

Compania a spus că va exporta din Rusia în Europa autoutilitarele Peugeot Expert, Opel Vivaro și Citroen Jumpy pentru a satisface cererea tot mai mare de vehicule comerciale, după ce serviciile de livrare la domiciliu au crescut în timpul pandemiei de coronavirus.

Fabrica din Kaluga construiește și modelele Mitsubishi Outlander și Pajero.

Tavares nu a spus ce fabrici din Europa de Vest vor construi autoutilitarele produse în prezent în Rusia. Producătorul auto asamblează autoutilitare în Marea Britanie, Franța și Italia.

Kaluga, la aproximativ 180 km sud-vest de Moscova, a devenit un centru al industriei auto ruse. Grupul Volkswagen a deschis aici o fabrică de asamblare în 2007, dar și Volvo Trucks. În zonă au unități de producție furnizorii de componente Continental, Magna International și Visteon.

Anunțul lui Tavares a venit după ce Moscova a decis interzicerea exporturilor anumitor bunuri, inclusiv vehicule și mașini agricole, ca măsură de ripostă împotriva sancțiunilor occidentale impuse în urma invaziei în Ucraina.

Criza din Ucraina conduce la creșterea prețului metalelor utilizate în producția de mașini, de la aluminiu folosit pentru caroserii la paladiu utilizat în convertizoarele catalitice până la nichelul din bateriile vehiculelor electrice.

Sursa: Automotive News Europe

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide